FROSTOVÁ, Jana. Postoj učitelů k hlasu z hlediska potřeb profese (Teachers´ approach to the voice from the point of view of their profession). In XIX. celostátní foniatrické dny Evy Sedláčkové, 6. foniatrický kongres. 2008.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Postoj učitelů k hlasu z hlediska potřeb profese
Name in Czech Postoj učitelů k hlasu z hlediska potřeb profese
Name (in English) Teachers´ approach to the voice from the point of view of their profession
Authors FROSTOVÁ, Jana (203 Czech Republic, guarantor).
Edition XIX. celostátní foniatrické dny Evy Sedláčkové, 6. foniatrický kongres, 2008.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Conference abstract
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/08:00034263
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) učitelé; péče o hlas
Keywords in English teacher; voice care.
Tags teacher, voice care.
Changed by Changed by: doc. MgA. Jana Frostová, Ph.D., učo 2369. Changed: 12/7/2009 12:02.
Abstract
V článku autorka referuje o dílčím šetření, které se uskutečnilo v rámci výzkumného záměru Škola a zdraví pro 21. století MSM 0021622421. Pomocí dotazníku vlastní konstrukce byla u skupiny 141 respondentů učitelů zjišťována percepce hlasových obtíží při výkonu profese.
Abstract (in English)
The present paper informs on partial research that took place within the research project School and health for the 21st century MSM 0021622421. The autor by means of her questionnaire investigates perception of voice difficulties in 141 respondents teachers in pursuing their profession.
Links
MSM0021622421, plan (intention)Name: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, School and Health for the 21st Century
PrintDisplayed: 4/5/2024 11:04