2008
Lyrický text v komunikaci s prepubescentním čtenářem (výsledky výzkumu recepce uměleckého textu žáky se speciálními vzdělávacími potřebami)
ZÍTKOVÁ, JitkaZákladní údaje
Originální název
Lyrický text v komunikaci s prepubescentním čtenářem (výsledky výzkumu recepce uměleckého textu žáky se speciálními vzdělávacími potřebami)
Název anglicky
Lyrical text in communication with a prepubescent reader (results of a research on reception of artistic texts by children with special educational needs)
Autoři
ZÍTKOVÁ, Jitka (203 Česká republika, garant)
Vydání
1. vyd. Brno, Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností, od s. 279-291, 13 s. Speciální potřeby žáků v kontextu RVP ZV, 2008
Nakladatel
Paido
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/08:00026999
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-7315-168-3
Klíčová slova anglicky
lyrical text; research of reception; communication; special educational needs; dyslexia; exceptional talent; experience of text; understanding of symbolic character; metaphor
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 27. 5. 2009 14:20, Mgr. Jitka Zítková, Ph.D.
V originále
Příspěvek obsahuje dílčí výsledky výzkumu recepčních schopností žáků primární školy s odlišnými dispozicemi - dyslexie, mimořádné nadání, průměrná skupina. Zaměřuje se na způsob subjektivního prožitku a porozumění obraznosti u lyrických básní. Výsledky prezentuje nejprve samostatně k jednotlivým textům a poté uvádí celková zjištění o zvláštnostech recepce sledovaných skupin žáků. Výsledky výzkumu mohou poskytnout vodítko pro diferencovaný přístup k žákům s různými speciálními vzdělávacími potřebami.
Anglicky
The article presents partial results of the research of the reception abilities of primary school pupils with different conditions - dyslexia, exceptional talent, average group. It focuses on subjective experience and understanding of symbolic character in lyrical poems. The results are presented separately at first and in the end a summary of results of the three groups of pupils is given. The results of this research can offer a clue for individualized approach to pupils with special educational needs.
Návaznosti
MSM0021622443, záměr |
|