Detailed Information on Publication Record
2008
Unbundling a konkurence na železnici
KVIZDA, MartinBasic information
Original name
Unbundling a konkurence na železnici
Name (in English)
Unbundling and Competition in the Railway Industry
Authors
KVIZDA, Martin (203 Czech Republic, guarantor)
Edition
1. vyd. Brno, Konkurenceschopnost a konkurence v železniční dopravě - ekonomické a regionální aspekty regulace konkurenčního prostředí. p. 7-20, 14 pp. 2008
Publisher
Tribun
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
RIV identification code
RIV/00216224:14560/08:00025086
Organization unit
Faculty of Economics and Administration
ISBN
978-80-7399-557-7
Keywords in English
unbundling; transport economics; railway economics; transport policy; Common Transport Policy EU
Tags
Tags
Reviewed
Změněno: 16/12/2008 11:21, prof. Ing. Martin Kvizda, Ph.D.
V originále
Soudobé reformy železniční dopravy v Evropě jsou založeny na vertikální separaci infrastruktury od dopravců, tzv. unbundlingu. Článek na základě ekonomické teorie i dosavadní reformní praxe identifikuje slabá místa unbundlingu jako: odtržení rozhodování o investicích do infrastruktury od dopravců, působení efektů úspor z rozsahu a úspor ze struktury, problém úspor z hustoty dopravy a intermodální konkurenci. Výsledná podoba reforem i jejich celkový dopad budou vždy záležet na roli státu v dopravní politice. Stát i v případě unbundlingu zůstane hlavním aktérem, regulátorem a plánovačem v železniční dopravě se všemi výhodami, ale především nevýhodami a riziky, které státní vlastnictví a regulace přinášejí.
In English
The article is aimed on unbundling in the railway industry. The impact of unbundling are discussed from theoretical as well as practical point of view.
Links
GA402/08/1438, research and development project |
|