B 2009

Kurikulum - výuka - školní klima - učitelské vzdělávání: Analýza nálezů českého pedagogického výzkumu (2001-2008)

JANÍK, Tomáš, Marcela JANÍKOVÁ, Tomáš JANKO, Petr KNECHT, Petr NAJVAR et. al.

Základní údaje

Originální název

Kurikulum - výuka - školní klima - učitelské vzdělávání: Analýza nálezů českého pedagogického výzkumu (2001-2008)

Název anglicky

Curriculum ­ teaching ­ school climate ­ teacher education: An analysis of the Czech Educational Research (2001­2008)

Autoři

JANÍK, Tomáš (203 Česká republika, garant, domácí), Marcela JANÍKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Tomáš JANKO (203 Česká republika, domácí), Petr KNECHT (203 Česká republika, domácí), Petr NAJVAR (203 Česká republika, domácí), Veronika NAJVAROVÁ (203 Česká republika, domácí), Simona ŠEBESTOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Kateřina VLČKOVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

1. vyd. Brno, 72 s. 1/09, 2009

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14410/09:00034331

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-4771-6

Klíčová slova anglicky

Curriculum; teaching; school climate; teacher education; educational research

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 16. 7. 2013 09:54, Dana Nesnídalová

Anotace

V originále

Analýza nálezů českého pedagogického výzkumu (2001-2008) k problematice kurikula, výuky, klimatu školy a učitelského vzdělávání je systematická, vyčerpávající rešerše empirických studií, které byly v letech 2001-2008 uveřejněny v hlavních publikačních platformách pedagogického výzkumu. Jedná se o časopisy Pedagogika (2001-2008), Pedagogická orientace (2001-2008), Orbis scholae (2001-2008) a dosud vydané sborníky České asociace pedagogického výzkumu (2001-2007). V analýze se lze dočíst o problémech, s nimiž se český pedagogický výzkum v současné době potýká. Tyto problémy jsou v textu podrobněji rozebírány.

Anglicky

This monograph presents an analysis of the findings of Czech educational research between 2001 and 2008 in the areas of curriculum, teaching, school climate and teacher education. A thorough analysis was carried out of empirical studies published in journals (Pedagogika, Pedagogická orientace, Orbis schlae), ERCA conference proceedings and selected other sources.

Návaznosti

LC06046, projekt VaV
Název: Centrum základního výzkumu školního vzdělávání (Akronym: RECES)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Centrum základního výzkumu školního vzdělávání