D 2008

Pedagogická praxe jako prostředek evaluace ekologické/environmentální přípravy učitelů

HORKÁ, Hana a Dáša ZOUHAROVÁ

Základní údaje

Originální název

Pedagogická praxe jako prostředek evaluace ekologické/environmentální přípravy učitelů

Název anglicky

Teaching practice as a means of evaluation of ecological/environmental teacher training

Autoři

HORKÁ, Hana (203 Česká republika, garant, domácí) a Dáša ZOUHAROVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

první. Brno, Pedagogické praxe a oborové didaktiky, od s. 203-206, 4 s. 2008

Nakladatel

MSD, spol. s. r. o.

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/08:00027016

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7392-052-4

Klíčová slova anglicky

Environmental-educational competence; professional competences; ecological practice;ecological culture; environmental education

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 25. 8. 2013 09:58, doc. PaedDr. Hana Horká, CSc.

Anotace

V originále

Ekologicko-výchovná kompetence je úzce spojena s rozvojem profesionálních kompetencí učitelů, které se vztahují k výchovné stránce vyučování. Stať prezentuje dílčí zkušenosti z realizace volitelného předmětu Ekologická praxe, který umožňuje studentům oboru učitelství 1. stupně ZŠ ve spolupráci se školním koordinátorem environmentálního vzdělávání ověřit si vybrané metodické postupy, směřující k utváření ekologické kultury osobnosti žáků a následně je (sebe)reflektovat s účastníky praxe.

Anglicky

Environmental-educational competence is closely linked to the development of professional competences of teachers that are related to the formative aspect of teaching. The paper presents experience with the implementation of the optional subject Ecological practice that enables the primary student teachers (in cooperation with school coordinators of environmental education) to test out specific methods aimed at formation of ecological culture in pupils personality and subsequently make (self)reflection with other participants in the practice.

Návaznosti

MSM0021622421, záměr
Název: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Škola a zdraví pro 21. století