2008
NA CESTĚ K PROFESNÍ AUTONOMII ANEB JAK JE KONCIPOVÁNA PEDAGOGICKÁ SLOŽKA PROFESIONÁLNÍ PŘÍPRAVY UČITELŮ 1. STUPNĚ ZŠ NA PEDAGOGICKÉ FAKULTĚ MU
HORKÁ, Hana a Jana KRATOCHVÍLOVÁZákladní údaje
Originální název
NA CESTĚ K PROFESNÍ AUTONOMII ANEB JAK JE KONCIPOVÁNA PEDAGOGICKÁ SLOŽKA PROFESIONÁLNÍ PŘÍPRAVY UČITELŮ 1. STUPNĚ ZŠ NA PEDAGOGICKÉ FAKULTĚ MU
Název anglicky
Professional Autonomy and the Teachers Preparation
Autoři
HORKÁ, Hana (203 Česká republika, garant, domácí) a Jana KRATOCHVÍLOVÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
první. Ostrava, Současnost a budoucnost učitelského vzdělávání, od s. 85- 91, 6 s. 2008
Nakladatel
Ostravská Univerzita v Ostravě, Pedagogická fakulta
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/08:00034345
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-7368-615-4
Klíčová slova anglicky
professional autonomy; professionalisation; professional competence; reflective methods; activities in teaching; creator; organizor; evaluator; innovator of the curriculum
Štítky
Změněno: 15. 8. 2013 21:40, doc. Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.D.
V originále
Profesní autonomie učitele jako důležitá profesní kompetence se stává nezbytnou podmínkou pro realizaci změn ve škole. Její rozvoj je záležitostí profesionalizace učitelů, tedy i koncepce přípravného vzdělávání. Pro ilustraci uvádíme stěžejní činnosti, v nichž si studenti osvojují základy pedagogických kompetencí v rámci výuky na PdF MU. Zvláštní pozornost je věnována rozvoji jednotlivých úrovní profesní autonomie, tzn. příležitostem, při nichž je student připravován na rozhodování o cílech a obsahu školního kurikula; o zdrojích potřebných pro realizaci školního kurikula; o plánování učební zkušenosti pro skupiny žáků a jednotlivé žáky a o hodnocení kurikula. Respektujeme, že růst profesní autonomie učitelů souvisí s kompetencí sebereflexe a teoretické reflexe praktických zkušeností.
Anglicky
Professional autonomy of a teacher as an important professional competence becomes an essential condition for implementation of school transformation. Its development is closely related to professionalisation of teachers and thus also to the conception of teacher training. To illustrate we mention the key activities through which students acquire the basics of teachers competences in their training at the Faculty of Education MU. We focus on the development of individual levels of professional autonomy, i.e. the opportunities in which students are trained for decision making about the aims and content of the school curriculum; about the sources necessary for implementation of the school curriculum; about planning learning experience for groups of pupils and individual pupils and about curriculum evaluation. We respect the fact that the growth of professional autonomy of teachers is associated with the competence of selfreflection and theoretical reflection of practical experience.
Návaznosti
MSM0021622421, záměr |
|