Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inbook{799965, author = {Knecht, Petr and Najvarová, Veronika}, address = {Brno}, booktitle = {Učebnice z pohledu pedagogického výzkumu}, edition = {1.}, keywords = {pupils; textbooks research; textbooks; curriculum; curriculum research; textbook assessment; textbook evaluation}, language = {cze}, location = {Brno}, isbn = {978-80-7315-174-4}, pages = {107-120}, publisher = {Paido}, title = {Jak žáci hodnotí učebnice? Podněty pro tvorbu a výzkum učebnic.}, year = {2008} }
TY - CHAP ID - 799965 AU - Knecht, Petr - Najvarová, Veronika PY - 2008 TI - Jak žáci hodnotí učebnice? Podněty pro tvorbu a výzkum učebnic. VL - Pedagogický výzkum v teorii a praxi. Svazek 11. PB - Paido CY - Brno SN - 9788073151744 KW - pupils KW - textbooks research KW - textbooks KW - curriculum KW - curriculum research KW - textbook assessment KW - textbook evaluation N2 - Výzkumy upozorňují, že učitelé využívají učebnice častěji během přípravy na výuku než při samotné výuce. Důvodem je zřejmě skutečnost, že některé učebnice jsou především vhodným zdrojem informací pro učitele, nicméně možnosti využití těchto učebnic při práci s žáky ve výuce jsou poměrně omezené. Autoři formou přehledové studie zmapovali výzkumy zjišťující názory žáků na učebnice. Některé výzkumy naznačují, že vzdělávací obsahy jsou žákům zprostředkovávány většinou v neatraktivní podobě. Žáci hodnotí učebnice jako obtížné, příliš abstraktní a nezajímavé. Ukazuje se, že pokud žákům hodnocení učebnic umožníme, dozvíme se mnoho informací, které mohou být využity pro zkvalitňování učebnic. Názory žáků na učebnice je možné také využít jako podklad pro realizaci dalších empirických šetření. ER -
KNECHT, Petr a Veronika NAJVAROVÁ. Jak žáci hodnotí učebnice? Podněty pro tvorbu a výzkum učebnic. In \textit{Učebnice z pohledu pedagogického výzkumu}. 1. vyd. Brno: Paido, 2008, s.~107-120. Pedagogický výzkum v teorii a praxi. Svazek 11. ISBN~978-80-7315-174-4.
|