JEDLIČKOVÁ, Helena. PROJEKTOVÁNÍ, PILOTÁŽ A VÝSLEDKY NOVÉHO MODELU INTEGROVANÉHO PŘÍRODOVĚDNÉHO VZDĚLÁVÁNÍ V PŘÍPRAVĚ UČITELŮ PRO PRIMÁRNÍ ŠKOLU NA KATEDŘE BIOLOGIE PDF MU V BRNĚ. Biologie pro život a zdraví - vzdělávání pro 21. stol. a udržitelný rozvoj. In EFFECTIVENESS AND OPTIMALISATION OF TEACHER TRAINING. 1. vyd. Praha: Zemědělská univerzita. Institut vzdělávání a poradentství., 2008, s. 57-65. ISBN 978-80-7399-459-4.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název PROJEKTOVÁNÍ, PILOTÁŽ A VÝSLEDKY NOVÉHO MODELU INTEGROVANÉHO PŘÍRODOVĚDNÉHO VZDĚLÁVÁNÍ V PŘÍPRAVĚ UČITELŮ PRO PRIMÁRNÍ ŠKOLU NA KATEDŘE BIOLOGIE PDF MU V BRNĚ. Biologie pro život a zdraví - vzdělávání pro 21. stol. a udržitelný rozvoj
Název anglicky Projekting, Piloting and Results of a new model Integrated Science teacher training in the biology course of studentś teacher for Primary school at Dep. of Biology, Masaryks University, Faculty of Education in Brno. Biology for Life and Health ..
Autoři JEDLIČKOVÁ, Helena (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Praha, EFFECTIVENESS AND OPTIMALISATION OF TEACHER TRAINING, od s. 57-65, 9 s. 2008.
Nakladatel Zemědělská univerzita. Institut vzdělávání a poradentství.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/08:00051076
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7399-459-4
Klíčová slova česky Akční výzkum na univerzitách v Evropě. Znalostní báze učitelů.Profesionální znalosti.
Klíčová slova anglicky Action research at European universities. Knowledge base of teaching. Professional knowledge
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Ing. Helena Jedličková, Ph.D., učo 2417. Změněno: 10. 4. 2012 17:17.
Anotace
Příspěvek se zabývá problematikou školské reformy v základním vzdělávání. Předpokladem úspěšnosti reformy je model aktivního učitele, schopného adaptovat se v měnícím se prostředí a přijímat různé role při práci v týmu. Představeny jsou dílčí výsledky výzkumu, zabývajícího se implementací činnostního a zkušenostního učení, které se jeví jako klíčové pro vytváření znalostního základu vyučování i profesního poznání do integrovaného vzdělávání studentů v programu Biologie pro život a zdraví na PdF MU v Brně. Reformní kroky nespočívají pouze v implementaci nových poznatků ve vztahu k udržitelnému rozvoji do stávajícího kurikula, ale také ve volbě účinných a aktivizujících metod a forem výuky, v podpoře interdisciplinárních vztahů.
Anotace anglicky
The contribution deals with problems of new school reform, which is now in progress in the Czech Republic. The precondition of a successful realization of all intended reforms is the model of active teacher thed is able to adept in transforming working environment, to accept different roles at the teameork. The article presents research conclusions about the implementation of the Learning by doing and Knowledge base of teaching into the biology course of students teacher for Primary school. Reforming steps lie particularly in the implementation of new findings in relation to sustainable development into current curriculum, the selection of effectual and activating methods and forms of teaching, the support of development of the interdisciplinary relationship.
Návaznosti
MSM0021622421, záměrNázev: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Škola a zdraví pro 21. století
VytisknoutZobrazeno: 7. 6. 2024 21:27