D 2008

PROJEKTOVÁNÍ, PILOTÁŽ A VÝSLEDKY NOVÉHO MODELU INTEGROVANÉHO PŘÍRODOVĚDNÉHO VZDĚLÁVÁNÍ V PŘÍPRAVĚ UČITELŮ PRO PRIMÁRNÍ ŠKOLU NA KATEDŘE BIOLOGIE PDF MU V BRNĚ. Biologie pro život a zdraví - vzdělávání pro 21. stol. a udržitelný rozvoj

JEDLIČKOVÁ, Helena

Základní údaje

Originální název

PROJEKTOVÁNÍ, PILOTÁŽ A VÝSLEDKY NOVÉHO MODELU INTEGROVANÉHO PŘÍRODOVĚDNÉHO VZDĚLÁVÁNÍ V PŘÍPRAVĚ UČITELŮ PRO PRIMÁRNÍ ŠKOLU NA KATEDŘE BIOLOGIE PDF MU V BRNĚ. Biologie pro život a zdraví - vzdělávání pro 21. stol. a udržitelný rozvoj

Název anglicky

Projekting, Piloting and Results of a new model Integrated Science teacher training in the biology course of studentś teacher for Primary school at Dep. of Biology, Masaryks University, Faculty of Education in Brno. Biology for Life and Health ..

Autoři

JEDLIČKOVÁ, Helena (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. Praha, EFFECTIVENESS AND OPTIMALISATION OF TEACHER TRAINING, od s. 57-65, 9 s. 2008

Nakladatel

Zemědělská univerzita. Institut vzdělávání a poradentství.

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/08:00051076

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7399-459-4

Klíčová slova česky

Akční výzkum na univerzitách v Evropě. Znalostní báze učitelů.Profesionální znalosti.

Klíčová slova anglicky

Action research at European universities. Knowledge base of teaching. Professional knowledge

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 10. 4. 2012 17:17, Ing. Helena Jedličková, Ph.D.

Anotace

V originále

Příspěvek se zabývá problematikou školské reformy v základním vzdělávání. Předpokladem úspěšnosti reformy je model aktivního učitele, schopného adaptovat se v měnícím se prostředí a přijímat různé role při práci v týmu. Představeny jsou dílčí výsledky výzkumu, zabývajícího se implementací činnostního a zkušenostního učení, které se jeví jako klíčové pro vytváření znalostního základu vyučování i profesního poznání do integrovaného vzdělávání studentů v programu Biologie pro život a zdraví na PdF MU v Brně. Reformní kroky nespočívají pouze v implementaci nových poznatků ve vztahu k udržitelnému rozvoji do stávajícího kurikula, ale také ve volbě účinných a aktivizujících metod a forem výuky, v podpoře interdisciplinárních vztahů.

Anglicky

The contribution deals with problems of new school reform, which is now in progress in the Czech Republic. The precondition of a successful realization of all intended reforms is the model of active teacher thed is able to adept in transforming working environment, to accept different roles at the teameork. The article presents research conclusions about the implementation of the Learning by doing and Knowledge base of teaching into the biology course of students teacher for Primary school. Reforming steps lie particularly in the implementation of new findings in relation to sustainable development into current curriculum, the selection of effectual and activating methods and forms of teaching, the support of development of the interdisciplinary relationship.

Návaznosti

MSM0021622421, záměr
Název: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Škola a zdraví pro 21. století