J 2007

Moje cesta k pedagogickým znalostem

ŠVEC, Vlastimil

Základní údaje

Originální název

Moje cesta k pedagogickým znalostem

Název česky

Moje cesta k pedagogickým znalostem

Název anglicky

My way to pedagogical knowledge

Autoři

ŠVEC, Vlastimil (203 Česká republika, garant)

Vydání

Pedagogická orientace, 2007, 1211-4669

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/07:00025110

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova anglicky

implicit pedagogical knowledge; pedagogical condition; pedagogical knowledge; pedagogical skills; professional skills; research of pedagogical skills and knowledge; students conception (theory) of teaching; skills

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 21. 12. 2008 08:46, prof. PhDr. Vlastimil Švec, CSc.

Anotace

V originále

Autor reflektuje důležité mezníky své cesty k pedagogickým znalostem. Na jejím začátku bylo zkoumání studentova a učitelova pojetí výuky a utváření profesních dovedností studentů, které vyústilo do výzkumu pedagogických dovedností a implicitních pedagogických znalostí. V současné době autor výzkumně rozpracovává (se svými spolupracovníky) problematiku rozvíjení pedagogické kondice budoucích učitelů a sociálních pedagogů. Většina autorových výzkumů i publikovaných studií byla spojena s řešením grantových projektů. V nich spolupracoval s kolegy z různých pracovišť a svými doktorandy.

Anglicky

The author reflects on important landmarks on his road to pedagogical knowledge. At its the beginning there was a research of students and teachers conception (theory) of teaching and developing professional skills of students which led to the research of pedagogical skills and implicit pedagogical knowledge. At present, in his research the author (with his fellow workers) deals with the problems of developing pedagogical condition of future teachers and social pedagogues. The majority of authors research and published studies has been connected with solving grant projects. In these projects the author cooperated with his colleagues form a number of universities and institutions and with his PhD students.

Návaznosti

GA406/06/1571, projekt VaV
Název: Kognitivní a dynamické aspekty herecké (hráčské) osobnosti učitele