J 2008

Sdílení znalostí v interdisciplinárním sociálně zdravotnickém týmu

ŠVEC, Vlastimil

Základní údaje

Originální název

Sdílení znalostí v interdisciplinárním sociálně zdravotnickém týmu

Název česky

Sdílení znalostí v interdisciplinárním sociálně zdravotnickém týmu

Název anglicky

Knowledge sharing in interdisciplinary social-healt team

Autoři

ŠVEC, Vlastimil (203 Česká republika, garant)

Vydání

Pedagogická orientace, 2008, 1211-4669

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/08:00025111

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova anglicky

analysis of team members journals; qualitative-research based hypotheses; utterance coding; qualitative research; semi-structured interviews; sharing experience; triangulation of methods; participative observation

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 21. 12. 2008 08:52, prof. PhDr. Vlastimil Švec, CSc.

Anotace

V originále

Tématem empirické studie je dosud opomíjený fenomén v pedagogických vědách: sdílení znalostí v týmu. Autor se pokusil přiblížit tento fenomén na základě kvalitativního výzkumu sdílení znalostí v interdisciplinárním sociálně zdravotnickém týmu, který pečuje o seniory. Po teoretickém ukotvení tématu vymezuje cíl a výzkumné problémy. Popisuje triangulaci zvolených výzkumných metod (polostrukturované rozhovory, zúčastněné pozorování, analýza deníků členů týmu). Získaný materiál ve formě textů byl analyzován. Dílčí výsledky autor integruje v závěru studie a zároveň formuluje hypotézy pro další fázi výzkumu.

Anglicky

The article aims at a phenomenon that lies outside the usual scope of educational research: sharing knowledge within a team. The author presents the phenomenon on the basis of qualitative research of sharing knowledge within a social/medical team that focuses on elderly citizens. Theoretical background of the topic is established, and aim and research questions are formulated. Research-method triangulation is described (semi-structured interviews, participative observation, analysis of team members journals). The accumulated data were analyse. Towards the end of the paper, partial results are integrated and hypotheses for further phases of the research are formulated.

Návaznosti

GA406/06/1571, projekt VaV
Název: Kognitivní a dynamické aspekty herecké (hráčské) osobnosti učitele