NĚMEC, Jiří a Klára JELÍNKOVÁ. Přípravné třídy z pohledu učitelů prvního studpně. In Svatoš, T.; Doležalová, J. Pedagogocký výzkum jako podpora proměny současné školy. 1. vyd. Hradec Králové: Gaudeamus, 2008, s. 584-598, 14 s. ISBN 978-80-7041-287-9.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Přípravné třídy z pohledu učitelů prvního studpně
Název česky Přípravné třídy z pohledu učitelů prvního studpně
Název anglicky Preparation classes seen from the primary school teachers perspective
Autoři NĚMEC, Jiří (203 Česká republika, garant) a Klára JELÍNKOVÁ (203 Česká republika).
Vydání 1. vyd. Hradec Králové, Svatoš, T.; Doležalová, J. Pedagogocký výzkum jako podpora proměny současné školy, od s. 584-598, 14 s. 2008.
Nakladatel Gaudeamus
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/08:00027064
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7041-287-9
Klíčová slova anglicky Teachers assistants; quality research; Romani pupil; socially handicapped groups.
Štítky quality research, Romani pupil, socially handicapped groups., Teachers assistants
Změnil Změnil: doc. PhDr. Jiří Němec, Ph.D., učo 35929. Změněno: 24. 6. 2009 16:25.
Anotace
Příspěvek seznamuje s výsledky z jedné kvalitativně orientované výzkumné sondy, kterou jsme realizovali s učiteli prvního stupně. Naším výzkumným cílem bylo zjistit, jak hodnotí význam (smysl) přípravných tříd pedagogové, kteří pracují s dětmi, jež absolvovaly přípravný ročník a mají možnost srovnání s těmi, které nastoupily přímo do první třídy ZŠ. Vzhledem k největšímu zastoupení romských žáků se ve výkladu zaměříme na specifika této cílové skupiny.
Anotace anglicky
The article deals with the results of a quality oriented research that was realized with the primary schools teachers. The aim of the research was to learn about the feedback provided by the teachers working with the children who participated in the preparation classes compared with those who started the primary school directly without the preparation classes. As the majority of classes is formed by Romany pupils, the core of the research is focused on the distinctive features of the target group.
Návaznosti
LC06046, projekt VaVNázev: Centrum základního výzkumu školního vzdělávání (Akronym: RECES)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Centrum základního výzkumu školního vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 16. 6. 2024 23:58