2008
Přípravné třídy z pohledu učitelů prvního studpně
NĚMEC, Jiří a Klára JELÍNKOVÁZákladní údaje
Originální název
Přípravné třídy z pohledu učitelů prvního studpně
Název česky
Přípravné třídy z pohledu učitelů prvního studpně
Název anglicky
Preparation classes seen from the primary school teachers perspective
Autoři
NĚMEC, Jiří (203 Česká republika, garant) a Klára JELÍNKOVÁ (203 Česká republika)
Vydání
1. vyd. Hradec Králové, Svatoš, T.; Doležalová, J. Pedagogocký výzkum jako podpora proměny současné školy, od s. 584-598, 14 s. 2008
Nakladatel
Gaudeamus
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/08:00027064
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-7041-287-9
Klíčová slova anglicky
Teachers assistants; quality research; Romani pupil; socially handicapped groups.
Změněno: 24. 6. 2009 16:25, doc. PhDr. Jiří Němec, Ph.D.
V originále
Příspěvek seznamuje s výsledky z jedné kvalitativně orientované výzkumné sondy, kterou jsme realizovali s učiteli prvního stupně. Naším výzkumným cílem bylo zjistit, jak hodnotí význam (smysl) přípravných tříd pedagogové, kteří pracují s dětmi, jež absolvovaly přípravný ročník a mají možnost srovnání s těmi, které nastoupily přímo do první třídy ZŠ. Vzhledem k největšímu zastoupení romských žáků se ve výkladu zaměříme na specifika této cílové skupiny.
Anglicky
The article deals with the results of a quality oriented research that was realized with the primary schools teachers. The aim of the research was to learn about the feedback provided by the teachers working with the children who participated in the preparation classes compared with those who started the primary school directly without the preparation classes. As the majority of classes is formed by Romany pupils, the core of the research is focused on the distinctive features of the target group.
Návaznosti
LC06046, projekt VaV |
|