NĚMEC, Jiří. Edukace romských žáků. Změnit přístup v edukaci nebo změnit Romy? In Gulová, L. et al. Sociální pedagogika a multikuturní výchova v otázkách. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2008, s. 83-92. Katedra sociální pedagogiky. ISBN 978-80-210-4724-2.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Edukace romských žáků. Změnit přístup v edukaci nebo změnit Romy?
Název česky Edukace romských žáků. Změnit přístup v edukaci nebo změnit Romy?
Název anglicky Education of Romany pupils. To change the education or to change the Romany?
Autoři NĚMEC, Jiří (203 Česká republika, garant).
Vydání 1. vyd. Brno, Gulová, L. et al. Sociální pedagogika a multikuturní výchova v otázkách, od s. 83-92, 10 s. Katedra sociální pedagogiky, 2008.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/08:00027065
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-4724-2
Klíčová slova anglicky Romany pupils; quantity research; preparation lasses; education strategies; game.
Štítky education strategies, game., preparation lasses, quantity research, Romany Pupils
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: doc. PhDr. Jiří Němec, Ph.D., učo 35929. Změněno: 24. 6. 2009 16:25.
Anotace
Kapitola definuje základní pojmy a na základě předchozích výzkumů vymezuje bariéry, které neumožňují romských žákům plně se integrovat do procesu vzdělávání. Ve druhé části se zaměřujeme na popis možných edukativních strategií (přípravné třídy, hra, společenství apod.), které naznačují jednu z cest jak úspěšně pracovat s romskými žáky.
Anotace anglicky
The chapter defines the basic terms and - based on the preceding studies - it defines the limits that block the Romany pupils to be fully integrated into the educational processes. The second part focuses on the description of possible educational strategies (preparation classes, game, community, et.) that might outline one of the ways how to successfully work with Romany pupils.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 22. 5. 2024 03:35