C 2008

Edukace romských žáků. Změnit přístup v edukaci nebo změnit Romy?

NĚMEC, Jiří

Základní údaje

Originální název

Edukace romských žáků. Změnit přístup v edukaci nebo změnit Romy?

Název česky

Edukace romských žáků. Změnit přístup v edukaci nebo změnit Romy?

Název anglicky

Education of Romany pupils. To change the education or to change the Romany?

Autoři

NĚMEC, Jiří (203 Česká republika, garant)

Vydání

1. vyd. Brno, Gulová, L. et al. Sociální pedagogika a multikuturní výchova v otázkách, od s. 83-92, 10 s. Katedra sociální pedagogiky, 2008

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/08:00027065

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-4724-2

Klíčová slova anglicky

Romany pupils; quantity research; preparation lasses; education strategies; game.

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 24. 6. 2009 16:25, doc. PhDr. Jiří Němec, Ph.D.

Anotace

V originále

Kapitola definuje základní pojmy a na základě předchozích výzkumů vymezuje bariéry, které neumožňují romských žákům plně se integrovat do procesu vzdělávání. Ve druhé části se zaměřujeme na popis možných edukativních strategií (přípravné třídy, hra, společenství apod.), které naznačují jednu z cest jak úspěšně pracovat s romskými žáky.

Anglicky

The chapter defines the basic terms and - based on the preceding studies - it defines the limits that block the Romany pupils to be fully integrated into the educational processes. The second part focuses on the description of possible educational strategies (preparation classes, game, community, et.) that might outline one of the ways how to successfully work with Romany pupils.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání