NĚMEC, Jiří. Jaké postoje zaujmout a jaké předsudky odstranit, aby naše společnost mohla být nahlížena jako multikulturní? In Gulová, L. et al. Sociální pedagogika a multikulturní výchova v otázkách. 1.vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2008, s. 63-68. Katedra sociální pedagogiky. ISBN 978-80-210-4724-2.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Jaké postoje zaujmout a jaké předsudky odstranit, aby naše společnost mohla být nahlížena jako multikulturní?
Název česky Jaké postoje zaujmout a jaké předsudky odstranit, aby naše společnost mohla být nahlížena jako multikulturní?
Název anglicky What are the stands one should take and what are the prejudices to overcome so that our society could be called multicultural?
Autoři NĚMEC, Jiří (203 Česká republika, garant).
Vydání 1.vyd. Brno, Gulová, L. et al. Sociální pedagogika a multikulturní výchova v otázkách, od s. 63-68, 6 s. Katedra sociální pedagogiky, 2008.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/08:00027067
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-4724-2
Klíčová slova anglicky Taking a stand; prejudice; theory of prejudice formation.
Štítky prejudice, Taking a stand, theory of prejudice formation.
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: doc. PhDr. Jiří Němec, Ph.D., učo 35929. Změněno: 24. 6. 2009 16:25.
Anotace
Kapitola tvoří úvodní stručnou přehledovou studii, ve které jsou definovány základní pojmy (postoj a předsudek) a dále zmíněny některé teorie utváření předsudků. V závěru jsou naznačeny některé přístupy, prostřednictvím kterých můžeme v rámci edukativní práce s dětmi pracovat tak, abychom snížili riziko utváření negativních postojů a předsudků.
Anotace anglicky
The chapter defines the basic terms and - based on the preceding studies - it defines the limits that block the Romany pupils to be fully integrated into the educational processes. The second part focuses on the description of possible educational strategies (preparation classes, game, community, et.) that might outline one of the ways how to successfully work with Romany pupils.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 10. 6. 2024 14:10