2005
Vývin schopností klasifikácie vtákov u žiakov základných škôl
PROKOP, Pavol a Milan KUBIATKOZákladní údaje
Originální název
Vývin schopností klasifikácie vtákov u žiakov základných škôl
Název anglicky
The development of abilities at elementary school pupils to classify birds
Autoři
PROKOP, Pavol (703 Slovensko) a Milan KUBIATKO (703 Slovensko, garant, domácí)
Vydání
E-Pedagogium, 2005, 1213-7758
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14410/05:00034403
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova anglicky
animal classification; birds; childrens concepts.
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 24. 5. 2013 17:37, PaedDr. Milan Kubiatko, PhD.
V originále
Problémy s taxonómiou živočíchov boli zistené už v skorších výskumoch, hlavne u mladších detí. Boli zistené dve základné kategórie detských miskoncepcií v taxonómii živočíchov: životné prostredie a spôsob pohybu. Skúmali sme vplyv spôsobu pohybu na schopnosť detí rozlíšiť medzi vtákmi s netypickými znakmi oproti živočíchom s vtáčími znakmi, ale bez fylogenetických vzťahov s vtákmi. Zistili sme, že všetky deti majú značné problémy s taxonómiou, ale ich schopnosti rozlišovania boli druhovo špecifické.
Anglicky
Previous research indicates that especially younger children have problems with the classification of animals. Children seem to attend primarily to two criteria for animal classification: habitat and manner of locomotion. We tested whether the locomotion criterion would aff ect childrens classification of birds with atypical features and other animals that bear some bird-like features but are not genetically related to birds. We found that children of all ages had serious problems with animal classification and that their success or failure was correlated to what species the animal belonged to.