J 2005

Vývin schopností klasifikácie vtákov u žiakov základných škôl

PROKOP, Pavol a Milan KUBIATKO

Základní údaje

Originální název

Vývin schopností klasifikácie vtákov u žiakov základných škôl

Název anglicky

The development of abilities at elementary school pupils to classify birds

Autoři

PROKOP, Pavol (703 Slovensko) a Milan KUBIATKO (703 Slovensko, garant, domácí)

Vydání

E-Pedagogium, 2005, 1213-7758

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14410/05:00034403

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova anglicky

animal classification; birds; childrens concepts.

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 24. 5. 2013 17:37, PaedDr. Milan Kubiatko, PhD.

Anotace

V originále

Problémy s taxonómiou živočíchov boli zistené už v skorších výskumoch, hlavne u mladších detí. Boli zistené dve základné kategórie detských miskoncepcií v taxonómii živočíchov: životné prostredie a spôsob pohybu. Skúmali sme vplyv spôsobu pohybu na schopnosť detí rozlíšiť medzi vtákmi s netypickými znakmi oproti živočíchom s vtáčími znakmi, ale bez fylogenetických vzťahov s vtákmi. Zistili sme, že všetky deti majú značné problémy s taxonómiou, ale ich schopnosti rozlišovania boli druhovo špecifické.

Anglicky

Previous research indicates that especially younger children have problems with the classification of animals. Children seem to attend primarily to two criteria for animal classification: habitat and manner of locomotion. We tested whether the locomotion criterion would aff ect childrens classification of birds with atypical features and other animals that bear some bird-like features but are not genetically related to birds. We found that children of all ages had serious problems with animal classification and that their success or failure was correlated to what species the animal belonged to.