PROKOP, Pavol a Milan KUBIATKO. Vývin schopností klasifikácie vtákov u žiakov základných škôl. E-Pedagogium. 2005, roč. 5, č. 4, s. 47-54. ISSN 1213-7758.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Vývin schopností klasifikácie vtákov u žiakov základných škôl
Název anglicky The development of abilities at elementary school pupils to classify birds
Autoři PROKOP, Pavol (703 Slovensko) a Milan KUBIATKO (703 Slovensko, garant, domácí).
Vydání E-Pedagogium, 2005, 1213-7758.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/05:00034403
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova anglicky animal classification; birds; childrens concepts.
Štítky animal classification, birds, childrens concepts.
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: PaedDr. Milan Kubiatko, PhD., učo 108312. Změněno: 24. 5. 2013 17:37.
Anotace
Problémy s taxonómiou živočíchov boli zistené už v skorších výskumoch, hlavne u mladších detí. Boli zistené dve základné kategórie detských miskoncepcií v taxonómii živočíchov: životné prostredie a spôsob pohybu. Skúmali sme vplyv spôsobu pohybu na schopnosť detí rozlíšiť medzi vtákmi s netypickými znakmi oproti živočíchom s vtáčími znakmi, ale bez fylogenetických vzťahov s vtákmi. Zistili sme, že všetky deti majú značné problémy s taxonómiou, ale ich schopnosti rozlišovania boli druhovo špecifické.
Anotace anglicky
Previous research indicates that especially younger children have problems with the classification of animals. Children seem to attend primarily to two criteria for animal classification: habitat and manner of locomotion. We tested whether the locomotion criterion would aff ect childrens classification of birds with atypical features and other animals that bear some bird-like features but are not genetically related to birds. We found that children of all ages had serious problems with animal classification and that their success or failure was correlated to what species the animal belonged to.
VytisknoutZobrazeno: 28. 7. 2024 00:31