J 2009

Klub jako metafora domova

PYŠŇÁKOVÁ, Michaela

Základní údaje

Originální název

Klub jako metafora domova

Název česky

Klub jako metafora domova

Název anglicky

Club as a Metaphor of Home

Vydání

Cargo: časopis pro kulturní/sociální antropologii, Praha, Cargo Publishers, 2009, 1212-4923

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50000 5. Social Sciences

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Fakulta sociálních studií

Klíčová slova anglicky

club culture; identity; neotribalism

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 11. 2. 2010 23:05, Mgr. Michaela Pyšňáková

Anotace

V originále

Práce vychází z teze o hledání a utváření identity současné mládeže spojené s klubovou kulturou (Bennett 1999, Malbon 1998. Stať analyzuje obývání jednoho takového místa konkrétní skupinou mladých lidí. Práce sleduje dvě základní linie v procesu budování identity vázané na konkrétní prostor- implicitní (podvědomé spojování celebrit s klubem) a explicitní (nošení konkrétní značky oblečení). Předložený text popisuje strategie a mechanismy utváření jemných i ostřejších distinkcí, jež definují svět, do nějž část mladých lidí usiluje být inkludována. Text zaměřený na artikulaci současné klubové kultury je zasazen do konceptu novodobých kmenů (Maffesoli 1996a).

Anglicky

The text is the process of searching out the identity of contemporary youth related to club culture (Bennett 1999, Malbon 1998). In order to establish a frame of reference from which to study the relationship between identity and space, I observed and analyzed one such place by a group of young adults. This work explores two basic themes: implicit association with cool places (the subconscious joining of the celebrity with the club) and explicit association with cool places (the wearing of designer clothing). The research focuses on the general patterns of self-identity behaviors demonstrated in the sample involving reoccurring mannerisms and collective mentality of those who identify with the club. The young people perceive the club as a place that fills them with unique kind of self-confidence. Some of them carry this identity with cool place to a point they consider it home and fellow members as family. This text is conceptualized in theory of neotribalism (Maffesoli 1996a).