D 2008

Některá úskalí komunikace s integrovaným sluchově postiženým dítětem

PITNEROVÁ, Pavla

Základní údaje

Originální název

Některá úskalí komunikace s integrovaným sluchově postiženým dítětem

Název česky

Některá úskalí komunikace s integrovaným sluchově postiženým dítětem

Název anglicky

Selected Issues in Communication with Hearing-Impaired Children

Autoři

PITNEROVÁ, Pavla (203 Česká republika, garant)

Vydání

1. vyd. Brno, Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, od s. 76-76, 14 s. 2008

Nakladatel

Paido

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/08:00027133

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7315-167-6

Klíčová slova anglicky

communication; integration; hearing impairment; personality of a hearing-impaired child; communication rules; recommendations for teachers

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 1. 1. 2009 19:19, PhDr. Pavla Pitnerová, Ph.D.

Anotace

V originále

Integrace sluchově postiženého žáka má svá specifika, která si slyšící učitel nemusí uvědomovat. Cílem příspěvku je seznámit tyto učitele s vlivem komunikace na mezilidské vztahy a na vývoj osobnosti, s problematikou sluchového postižení a přístupem ke komunikaci s nedoslýchavými žáky. Autorka vychází při výzkumu z vlastní zkušenosti učitelky i matky.

Anglicky

Integration of a hearing-impaired pupil has certain specialties that might not be recognized by a hearing teacher. The goal of this paper is to make the teachers familiar with the influence of communication to interpersonal relations and to personal development, as well as with issues related to hearing impairment and with a proper approach to communication with hearing-impaired pupils. The work is based on personal experience of the author as teacher and parent. The results have been obtained during a research.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání