C 2008

Vzdělávání dětí se sociálním znevýhodněním v přípravné třídě základní školy v období 2000-2008

BARTOŇOVÁ, Miroslava

Basic information

Original name

Vzdělávání dětí se sociálním znevýhodněním v přípravné třídě základní školy v období 2000-2008

Name in Czech

Vzdělávání dětí se sociálním znevýhodněním v přípravné třídě základní školy v období 2000-2008

Name (in English)

Education of Children with Social Disadvantage in Preparatory Classes of Primary Schools in the Period 2000-2008

Authors

BARTOŇOVÁ, Miroslava (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

Brno, Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami II, p. 77-96, 19 pp. Edice pedagogické literatury, 2008

Publisher

Paido

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/08:00027211

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

9788073151706

Keywords in English

preparatory class at primary school pre-school age child multicultural education Romany minority education pupil with social disatvntage the school act educational programme
Změněno: 4/3/2009 10:03, prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D.

Abstract

V originále

Článek prezentuje výsledky výzkumného šetření realizovaného v letech 2000-2008 v přípravných třídách základních škol v České republice. Cílem výzkumného šetření byla komplexní analýza teoretických a empirických zdrojů týkajících se problematiky multikulturní edukace jedinců z odlišného etnického prostředí s důrazem na možnosti edukace v přípravné třídě. V závěru jsou prezentovány výsledky šetření vzhledem k speciálněpedagogické teorii a praxi.

In English

This article presents the research results from the years 2000/2008 realized in preparatory classes at primary schools in the Czech Republic. The aim of this research was the complex analysis of theoretical and empirical sources concerning multicultural education of individuals from different ethnical environment with emphasis on possibilities of education in a preparatory class. At the end of this study, the research results for special educational theory and practice are presented.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education