BARTOŇOVÁ, Miroslava a Dana NAVRÁTILOVÁ. Příprava na povolání jedinců se specifickými poruchami učení. In BARTOŇOVÁ, Miroslava a Marie VÍTKOVÁ. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami II. Brno: Paido, 2008, s. 315-332, 17 s. Edice pedagogické literatury. ISBN 9788073151706.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Příprava na povolání jedinců se specifickými poruchami učení
Název česky Příprava na povolání jedinců se specifickými poruchami učení
Název anglicky Professional orientation of people with specific learning difficulties
Autoři BARTOŇOVÁ, Miroslava (203 Česká republika, garant) a Dana NAVRÁTILOVÁ (203 Česká republika).
Vydání Brno, Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami II, od s. 315-332, 17 s. Edice pedagogické literatury, 2008.
Nakladatel Paido
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/08:00027212
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 9788073151706
Klíčová slova anglicky pupil with specific learning difficulties career counseling professional orientation diagnostics education assessment teacher secondary schools primary schools educational counselor
Změnil Změnila: prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D., učo 5643. Změněno: 4. 3. 2009 09:58.
Anotace
Problematice profesní orientace u dospívajících se v současné době věnuje řada výzkumů v různých zemích. Profesní orientace je chápána jako dlouhodobý proces začleňování mladých lidí do světa práce. Záměrem našeho příspěvku je na základě provedeného výzkumu informovat odbornou veřejnost o základních otázkách v oblasti profesní orientace u jedinců se specifickými poruchami učení (dále SPU). Výzkumné šetření bylo provedeno v rámci Jihomoravského kraje. Jeho respondenty byli výchovní poradci základních a středních škol vzdělávající žáky s SPU.
Anotace anglicky
Professional orientation of adolescents is nowadays presented by many researches in different countries. Professional orientation of adolescents is a long-term process of integrating young people into the workplace. The aim of this article is informing specialists about basic questions in the field of professional orientation of individuals with specific learning difficulties. The research was done in the South Moravian Region. Educational counselors at elementary and secondary schools were the respondents.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 09:40