C 2008

Kvalita života žáků s epileptickými záchvaty - aspekty psychosociální a pedagogické

VÍTEK, Jiří

Základní údaje

Originální název

Kvalita života žáků s epileptickými záchvaty - aspekty psychosociální a pedagogické

Název česky

Kvalita života žáků s epileptickými záchvaty - aspekty psychosociální a pedagogické

Název anglicky

Quality of Life of Pupils with Epileptic seizures - Psychosocial and Educational Aspects

Autoři

VÍTEK, Jiří (203 Česká republika, garant)

Vydání

1. vyd. Brno, Bartoňová, M., Vítková, M. et al. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami II. Education of Pupils with Special Educational Needs II. od s. 173 - 186, 14 s. Pedagogická literatura, 2008

Nakladatel

Paido, Brno

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/08:00027256

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7315-170-6

Klíčová slova česky

kvalita života s epilepsií základní škola psychosociální a pedagogické aspekty

Klíčová slova anglicky

quality of life epilepsy basic school pupil psychosocial aspects pedagogical

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 11. 3. 2010 14:33, MUDr. Jiří Vítek, Ph.D.

Anotace

V originále

Stať je věnovaná významným otázkám školního a profesního vývoje žáků s epileptickými záchvaty a kvalitě jejich života z pohledu psychosociálního a pedagogického. Dětské epilepsie tvoří heterogenní skupinu onemocnění, ať jde o typ záchvatů, jejich frekvenci, etiologii, počátek i průběh, ale i o vliv na vývoj a psychický stav nemocného dítěte. Kvalifikovaná informovanost učitelů a speciálních pedagogů o podstatě vlastního onemocnění a jeho vlivu na psychiku žáků a jeho výkony ve škole se považuje za jednu ze základních podmínek edukace žáků s tímto onemocněním.

Anglicky

This paper focuses on educational and professional development of pupils with epileptic attacks. It analyzes the quality of their lives from the psychosocial and pedagogical point of view. Epilepsy in children is a heterogeneous group of diseases because of the type of attacks, their frequency, etiology, beginning, process, and their influence on the child s development and his her psychical state. Qualified awareness of teachers and special teachers of this disease and its influence on the mental state of pupils and their school success is considered to be one of the basic conditions for educating of pupils with this disease.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání