D 2008

Kvalita života žáků s epileptickými záchvaty - aspekty psychosociální a pedagogické

VÍTEK, Jiří

Základní údaje

Originální název

Kvalita života žáků s epileptickými záchvaty - aspekty psychosociální a pedagogické

Název česky

Kvalita života žáků s epileptickými záchvaty - aspekty psychosociální a pedagogické

Název anglicky

Quality of Life of Pupils with Epileptic Attacks Psychosocial and Pedagogical Aspects

Autoři

VÍTEK, Jiří (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

První. Brno, Klenková, J., Vítková, M. (eds.). Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. 10 s. 2008

Nakladatel

Paido, Brno, MU

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/08:00027263

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7315-167-6

Klíčová slova česky

kvalita života s epilepsií základní škola psychosociální a pedagogické aspekty při vzdělávání

Klíčová slova anglicky

quality of life epilepsy basic school pupil psychosocial aspects pedagogical

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 7. 1. 2011 18:31, MUDr. Jiří Vítek, Ph.D.

Anotace

V originále

Stať je věnovaná významným otázkám školního a profesního vývoje žáků s epileptickými záchvaty a kvalitě jejich života z pohledu psychosociálního a pedagogického. Dětské epilepsie tvoří heterogenní skupinu onemocnění, ať jde o typ záchvatů, jejich frekvenci, etiologii, počátek i průběh, ale i o vliv na vývoj a psychický stav nemocného dítěte. Kvalifikovaná informovanost učitelů a speciálních pedagogů o podstatě vlastního onemocnění a jeho vlivu na psychiku žáků a jeho výkony ve škole se považuje za jednu ze základních podmínek edukace žáků s tímto onemocněním.

Anglicky

This paper focuses on educational and professional development of pupils with epileptic attacks. It analyzes the quality of their lives from the psychosocial and pedagogical point of view. Epilepsy in children is a heterogeneous group of diseases because of the type of attacks, their frequency, etiology, beginning, process, and their influence on the childs development and his her psychical state. Qualified awareness of teachers and special teachers of this disease and its influence on the mental state of pupils and their school success is considered to be one of the basic conditions for educating of pupils with this disease.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání