2008
Kvalita života žáků s epileptickými záchvaty - aspekty psychosociální a pedagogické
VÍTEK, JiříZákladní údaje
Originální název
Kvalita života žáků s epileptickými záchvaty - aspekty psychosociální a pedagogické
Název česky
Kvalita života žáků s epileptickými záchvaty - aspekty psychosociální a pedagogické
Název anglicky
Quality of Life of Pupils with Epileptic Attacks Psychosocial and Pedagogical Aspects
Autoři
VÍTEK, Jiří (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
První. Brno, Klenková, J., Vítková, M. (eds.). Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. 10 s. 2008
Nakladatel
Paido, Brno, MU
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/08:00027263
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-7315-167-6
Klíčová slova česky
kvalita života s epilepsií základní škola psychosociální a pedagogické aspekty při vzdělávání
Klíčová slova anglicky
quality of life epilepsy basic school pupil psychosocial aspects pedagogical
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 7. 1. 2011 18:31, MUDr. Jiří Vítek, Ph.D.
V originále
Stať je věnovaná významným otázkám školního a profesního vývoje žáků s epileptickými záchvaty a kvalitě jejich života z pohledu psychosociálního a pedagogického. Dětské epilepsie tvoří heterogenní skupinu onemocnění, ať jde o typ záchvatů, jejich frekvenci, etiologii, počátek i průběh, ale i o vliv na vývoj a psychický stav nemocného dítěte. Kvalifikovaná informovanost učitelů a speciálních pedagogů o podstatě vlastního onemocnění a jeho vlivu na psychiku žáků a jeho výkony ve škole se považuje za jednu ze základních podmínek edukace žáků s tímto onemocněním.
Anglicky
This paper focuses on educational and professional development of pupils with epileptic attacks. It analyzes the quality of their lives from the psychosocial and pedagogical point of view. Epilepsy in children is a heterogeneous group of diseases because of the type of attacks, their frequency, etiology, beginning, process, and their influence on the childs development and his her psychical state. Qualified awareness of teachers and special teachers of this disease and its influence on the mental state of pupils and their school success is considered to be one of the basic conditions for educating of pupils with this disease.
Návaznosti
MSM0021622443, záměr |
|