D 2008

Reedukace specifických poruch učení z pohledu italských logopedických pracovníků

NAVRÁTILOVÁ, Dana

Basic information

Original name

Reedukace specifických poruch učení z pohledu italských logopedických pracovníků

Name in Czech

Reedukace specifických poruch učení z pohledu italských logopedických pracovníků

Name (in English)

Re-education of Specific Learning Difficulties from the Point of View of Italian Speech Therapists

Authors

NAVRÁTILOVÁ, Dana (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

Brno, Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností, p. 73-83, 2008

Publisher

Paido

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/08:00027274

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

9788073151676

Keywords in English

Specific learning difficulties reeducation speech therapist reeducational methods primary and secondary school aids research questionnaire dyslexia individual with specific learning difficulties
Změněno: 8/1/2009 22:51, PhDr. Mgr. Dana Navrátilová, Ph.D.

Abstract

V originále

Tento článek se zabývá problematikou specifických poruch učení z pohledu italských logopedických pracovníků. Představuje výsledky předvýzkumu, který se realizoval prostřednictvím Federace italských logopedů s využitím kvantitativního výzkumného šetření a techniky dotazníku.

In English

This article deals with specific learning difficulties from the point of view of Italian speech therapists. The first research data are presented here. The research was realized in Federation of Italian Speech Therapists (Federazione Logopedisti Italiani.). The technique used in the quantitative research was a questionnaire.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education