2008
Hodnoty a trávení volného času dospívajících
SMÉKAL, Vladimír a Michal ČERŇÁKZákladní údaje
Originální název
Hodnoty a trávení volného času dospívajících
Název anglicky
Adolescents' values and spending leisure time
Autoři
SMÉKAL, Vladimír (203 Česká republika, garant) a Michal ČERŇÁK (203 Česká republika)
Vydání
1. vydání. Olomouc, Mládež a hodnoty 2007: Výchova k hodnotám v kontextu pluralitní a multikulturní společnosti. Sborník z mezinárodní konference konané ve dnech 18. – 19. října 2007 v Olomouci, s. 9-22, 2008
Nakladatel
Univerzita Palackého v Olomouci
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14230/08:00027311
Organizační jednotka
Fakulta sociálních studií
ISBN
978-80-244-2142-1
Klíčová slova anglicky
adolescence; leisure time; locus of control; risky behaviour
Změněno: 1. 7. 2009 12:26, prof. PhDr. Vladimír Smékal, CSc.
V originále
Práce se zabývá volnočasovými aktivitami dospívajících ve věku 15 až 19 let, hodnotami, které přijímají a místem kontroly. Dotazníkovou metodou doplněnou o rozhovory je získán a popsán časový snímek dne a seznam nejvýznamnějších hodnot. Jsou identifikovány skupiny adolescentů, kteří se vyznačují tendencemi trávit čas podobným způsobem. Tyto skupiny jsou následně srovnávány z pohledu jimi akceptovaných hodnot a vnímané lokalizace kontroly. Sledovány jsou rozdíly mezi pohlavími a typy škol respondentů. Diskutovány jsou možné příčiny výsledků a získané informace o životě současné generace mladých Čechů.
Anglicky
The paper deals with leisure time activities of fifteen- through nineteen-year-old adolescents, values that they accept, and their locus of control. A time snapshot of a day and a list of most important values have been obtained and described by questionnaire method supplemented with interviews. Groups of adolescents who tend to spend time in a similar way are identified. These groups are compared from the perspective of accepted values and perceived locus of control. Differences between male and female respondents and among various types of their school are analysed. Possible causes of findings and acquired information about the life of the current generation of young Czechs are discussed.
Návaznosti
MSM0021622406, záměr |
|