2008
Výsledky výzkumného šetření, provedeného v rámci projektu "Analýza připravenosti budoucích učitelů na integraci sluchově postižených žáků".
PITNEROVÁ, PavlaZákladní údaje
Originální název
Výsledky výzkumného šetření, provedeného v rámci projektu "Analýza připravenosti budoucích učitelů na integraci sluchově postižených žáků".
Název česky
Výsledky výzkumného šetření, provedeného v rámci projektu "Analýza připravenosti budoucích učitelů na integraci sluchově postižených žáků".
Název anglicky
Research Results of the Project: Are Future Teachers Ready for Integration of Hearing-impaired Pupils?
Autoři
PITNEROVÁ, Pavla (203 Česká republika, garant)
Vydání
1. vyd. Brno, Speciální pedagogika v interdisciplinárních a multidisciplinárních souvislostech, od s. 107-120, 14 s. 2008
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/08:00027312
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-4762-4
Klíčová slova anglicky
integration; education of pupils with special needs; hearing impairment; education of future teachers; special pedagogy; quantitative research; questionnaire
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 12. 3. 2010 14:10, PhDr. Pavla Pitnerová, Ph.D.
V originále
Příprava na celoživotní vzdělávání je stěžejním cílem edukace žáků na základních školách. Učitelé by měli své žáky motivovat ke vzdělávání a naučit je učit se. Naše fakulta připravuje studenty učitelství v oblasti odborné a pedagogické, ale má je také seznámit se zvyšujícím se počtem žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v běžných školách. Ve svém výzkumném šetření jsem se snažila zjistit, jak jsou studenti na možnost integrace znevýhodněných žáků připraveni. Větší část položek v anonymním dotazníku pak byla věnována specifickým problémům, které se mohou vyskytnout při integraci sluchově postižených žáků.
Anglicky
Preparing the pupils for lifelong learning is the main goal of education at primary school. Teachers should motivate for education and teach them how to learn. Our faculty prepares the students in their disciplines and pedagogy, but it also should get them ready to cope with an increasing number of pupils with special needs coming to regular schools. The objective of the research was to identify how the future teachers are ready in terms of integration of pupils with special needs into regular classes. Majority of questions in our anonymous survey was devoted to specific problems in integration of hearing-impaired pupils.
Návaznosti
MSM0021622443, záměr |
|