FIALOVÁ, Ilona. Problematika edukace žáků s chronickým onemocněním (s dg. diabetes mellitus a fenylketonurie) v prostředí základní školy. In Bartoňová, M., Vítková, M. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami II. Education of Pupils with Special Educational Needs II. 1. vyd. Brno: Paido Brno, 2008, s. 187-200. Pedagogická literatura. ISBN 978-80-7315-170-6.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Problematika edukace žáků s chronickým onemocněním (s dg. diabetes mellitus a fenylketonurie) v prostředí základní školy
Název česky Problematika edukace žáků s chronickým onemocněním (s dg. diabetes mellitus a fenylketonurie) v prostředí základní školy
Název anglicky Issues of Education of Pupils with Chronic Illness (with diagnosis Diabetes Mellitus and Phenylketonuria) in the Environment of Primary School
Autoři FIALOVÁ, Ilona (203 Česká republika, garant).
Vydání 1. vyd. Brno, Bartoňová, M., Vítková, M. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami II. Education of Pupils with Special Educational Needs II. od s. 187-200, 14 s. Pedagogická literatura, 2008.
Nakladatel Paido Brno
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/08:00027330
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7315-170-6
Klíčová slova česky chronické onemocnění vzdělávání metabolická porucha diabetes mellitus fenylketonurie PKU
Klíčová slova anglicky Chronic Illness Education Metabolic Disorder Diabetes Mellitus Phenylketonuria PKU Pupil with Special Education Needs
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D., učo 1640. Změněno: 11. 3. 2010 10:57.
Anotace
Ve stati se pojednává o problematice chronicky nemocných žáků v prostředí základní školy. Jakým způsobem chronické onemocnění ovlivňuje celkovou situaci těchto žáků, uvádím na příkladu dvou výzkumných šetření, která se zabývala problematikou onemocnění diabetes mellitus a fenylketonurie. První část pojednává o onemocnění diabetes mellitus, představuje kvantitativní výzkumné šetření, které se zabývalo problematikou výchovy a vzdělávání žáků s tímto onemocněním na vybraných základních školách a analyzuje aspekty, které ovlivňují výchovně vzdělávací proces žáků s diabetem. Druhá část příspěvku pojednává o fenylketonurii, srovnává teoretické poznatky s reálnou životní situací na konkrétním příkladu dvou chlapců ve věku 11 let, žáků základní školy. Kvalitativní výzkumné šetření analyzuje domácí, školní a mimoškolní prostředí a situace, se kterými se tito jedinci každodenně konfrontují.
Anotace anglicky
The final thesis deals with the issues of chronically ill pupils in the environment of primary school. The way a chronic illness influences the overall situation of these pupils is presented in two research studies examining the issues of the illnesses Diabetes Mellitus and Phenylketonuria. The first part deals with the illness Diabetes Mellitus and presents quantitative research on problems of education of pupils with this illness in selected primary schools. It analyzes aspects, which influence the educational process of pupils with diabetes. The second part of the report deals with Phenylketonuria, compares theoretical knowledge with real life situations on concrete example of two eleven years old boys attending primary school. The qualitative study analyzes home, school and after-school environment and situations that the boys face in everyday life.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 14:17