D 2008

Učitel, nadaný žák a jejich komunikace

PROCHÁZKOVÁ, Lenka, Marie HAVELKOVÁ a Petr KACHLÍK

Základní údaje

Originální název

Učitel, nadaný žák a jejich komunikace

Název česky

Učitel, nadaný žák a jejich komunikace

Název anglicky

Teacher, talented pupil and their communication

Autoři

PROCHÁZKOVÁ, Lenka (203 Česká republika, garant), Marie HAVELKOVÁ (203 Česká republika) a Petr KACHLÍK (203 Česká republika)

Vydání

1. vyd. Brno, UČITEL A NADANÝ ŽÁK. od s. 158 - 172, 15 s. 2008

Nakladatel

MSD s.r.o. Brno

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/08:00027377

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7392-054-8

Klíčová slova anglicky

Abilities - communication - talent - Framework educational programme - school - teacher - pupil

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 13. 1. 2009 17:46, PhDr. Mgr. Lenka Adámková, Ph.D.

Anotace

V originále

Problematikou komunikativních kompetencí u žáků rozumově nadaných a žáků běžné populace se zabývala výzkumná sonda, která byla realizována v letošním roce na PdF MU. Respondenty této sondy byli učitelé základních škol v Jihomoravském kraji, kteří učí rozumově nadané děti, diagnostikované v pedagogicko-psychologické poradně. V příspěvku jsou prezentovány výsledky výzkumu zaměřeného na možnosti rozvoje komunikativních kompetencí, které jsou nadaným žákům nabízeny učitelem v souvislosti s náplní požadavků Rámcově vzdělávacího programu pro základní vzdělávání.

Anglicky

The research sound carried out this year in Faculty of Education, MU, analysed the problems of communication abilities of intellectually talented pupils and pupils coming from common population. Respondents of the research sound were the primary school teachers from the South Moravia Region who teach talented pupils diagnosed from educational-psychological advisory centre. The contribution presents results of the research aimed to development possibilities of communication abilities that teachers offer to students in connection with demands of Framework educational programme for primary education.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání