PROCHÁZKOVÁ, Lenka, Marie HAVELKOVÁ and Petr KACHLÍK. Učitel, nadaný žák a jejich komunikace (Teacher, talented pupil and their communication). In UČITEL A NADANÝ ŽÁK. 1st ed. Brno: MSD s.r.o. Brno, 2008, p. 158 - 172. ISBN 978-80-7392-054-8.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Učitel, nadaný žák a jejich komunikace
Name in Czech Učitel, nadaný žák a jejich komunikace
Name (in English) Teacher, talented pupil and their communication
Authors PROCHÁZKOVÁ, Lenka (203 Czech Republic, guarantor), Marie HAVELKOVÁ (203 Czech Republic) and Petr KACHLÍK (203 Czech Republic).
Edition 1. vyd. Brno, UČITEL A NADANÝ ŽÁK. p. 158 - 172, 15 pp. 2008.
Publisher MSD s.r.o. Brno
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/08:00027377
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7392-054-8
Keywords in English Abilities - communication - talent - Framework educational programme - school - teacher - pupil
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: PhDr. Mgr. Lenka Adámková, Ph.D., učo 92125. Changed: 13/1/2009 17:46.
Abstract
Problematikou komunikativních kompetencí u žáků rozumově nadaných a žáků běžné populace se zabývala výzkumná sonda, která byla realizována v letošním roce na PdF MU. Respondenty této sondy byli učitelé základních škol v Jihomoravském kraji, kteří učí rozumově nadané děti, diagnostikované v pedagogicko-psychologické poradně. V příspěvku jsou prezentovány výsledky výzkumu zaměřeného na možnosti rozvoje komunikativních kompetencí, které jsou nadaným žákům nabízeny učitelem v souvislosti s náplní požadavků Rámcově vzdělávacího programu pro základní vzdělávání.
Abstract (in English)
The research sound carried out this year in Faculty of Education, MU, analysed the problems of communication abilities of intellectually talented pupils and pupils coming from common population. Respondents of the research sound were the primary school teachers from the South Moravia Region who teach talented pupils diagnosed from educational-psychological advisory centre. The contribution presents results of the research aimed to development possibilities of communication abilities that teachers offer to students in connection with demands of Framework educational programme for primary education.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 27/5/2024 15:54