2008
Raná výuka cizích jazyků v České republice na přelomu 20. a 21. století
NAJVAR, PetrZákladní údaje
Originální název
Raná výuka cizích jazyků v České republice na přelomu 20. a 21. století
Název anglicky
Teaching Foreign Languges to Young Learners in the Czech Republic at the Turn of the 20th Century
Autoři
NAJVAR, Petr (203 Česká republika, garant)
Vydání
Pedagogická orientace, 2008, 1211-4669
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/08:00027378
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova anglicky
EFL; young learners; primary education
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 13. 1. 2009 14:58, doc. Mgr. Petr Najvar, Ph.D.
V originále
Tato studie se věnuje problematice výuky cizího jazyka v primárním a preprimárním vzdělávání. Nabízí přehled zahraničních pohledů na dané téma zejména ve vztahu ke konceptu kritického období. Ve druhé části příspěvku autor zpravuje o cílech, designu, metodách a vybraných výsledcích empirického šetření, které provedl ve školním roce 2005/06 a které zkoumalo ozvěnu rané výuky anglického jazyka u žáků osmých tříd základní školy.
Anglicky
This paper deals with the topic of teaching foreign languages to young learners. Various research approaches and findings are discussed, especially those based on the concept of critical period. the paper also introduces the aims, design, methods and selected results of a study that was carried out by the author in the 2005/06 school year. The study examined the effects of early foreign language instruction upon the achievement of grade 8 pupils.
Návaznosti
LC06046, projekt VaV |
|