J 2008

Raná výuka cizích jazyků v České republice na přelomu 20. a 21. století

NAJVAR, Petr

Základní údaje

Originální název

Raná výuka cizích jazyků v České republice na přelomu 20. a 21. století

Název anglicky

Teaching Foreign Languges to Young Learners in the Czech Republic at the Turn of the 20th Century

Autoři

NAJVAR, Petr (203 Česká republika, garant)

Vydání

Pedagogická orientace, 2008, 1211-4669

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/08:00027378

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova anglicky

EFL; young learners; primary education

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 13. 1. 2009 14:58, doc. Mgr. Petr Najvar, Ph.D.

Anotace

V originále

Tato studie se věnuje problematice výuky cizího jazyka v primárním a preprimárním vzdělávání. Nabízí přehled zahraničních pohledů na dané téma zejména ve vztahu ke konceptu kritického období. Ve druhé části příspěvku autor zpravuje o cílech, designu, metodách a vybraných výsledcích empirického šetření, které provedl ve školním roce 2005/06 a které zkoumalo ozvěnu rané výuky anglického jazyka u žáků osmých tříd základní školy.

Anglicky

This paper deals with the topic of teaching foreign languages to young learners. Various research approaches and findings are discussed, especially those based on the concept of critical period. the paper also introduces the aims, design, methods and selected results of a study that was carried out by the author in the 2005/06 school year. The study examined the effects of early foreign language instruction upon the achievement of grade 8 pupils.

Návaznosti

LC06046, projekt VaV
Název: Centrum základního výzkumu školního vzdělávání (Akronym: RECES)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Centrum základního výzkumu školního vzdělávání