NAJVAR, Petr. Raná výuka cizích jazyků v České republice na přelomu 20. a 21. století (Teaching Foreign Languges to Young Learners in the Czech Republic at the Turn of the 20th Century). Pedagogická orientace. 2008, vol. 18, No 2, p. 37-51. ISSN 1211-4669.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Raná výuka cizích jazyků v České republice na přelomu 20. a 21. století
Name (in English) Teaching Foreign Languges to Young Learners in the Czech Republic at the Turn of the 20th Century
Authors NAJVAR, Petr (203 Czech Republic, guarantor).
Edition Pedagogická orientace, 2008, 1211-4669.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/08:00027378
Organization unit Faculty of Education
Keywords in English EFL; young learners; primary education
Tags EFL, primary education, young learners
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. Mgr. Petr Najvar, Ph.D., učo 12232. Changed: 13/1/2009 14:58.
Abstract
Tato studie se věnuje problematice výuky cizího jazyka v primárním a preprimárním vzdělávání. Nabízí přehled zahraničních pohledů na dané téma zejména ve vztahu ke konceptu kritického období. Ve druhé části příspěvku autor zpravuje o cílech, designu, metodách a vybraných výsledcích empirického šetření, které provedl ve školním roce 2005/06 a které zkoumalo ozvěnu rané výuky anglického jazyka u žáků osmých tříd základní školy.
Abstract (in English)
This paper deals with the topic of teaching foreign languages to young learners. Various research approaches and findings are discussed, especially those based on the concept of critical period. the paper also introduces the aims, design, methods and selected results of a study that was carried out by the author in the 2005/06 school year. The study examined the effects of early foreign language instruction upon the achievement of grade 8 pupils.
Links
LC06046, research and development projectName: Centrum základního výzkumu školního vzdělávání (Acronym: RECES)
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Research Centre on Schooling
PrintDisplayed: 26/4/2024 19:42