2008
Výuka lékařské biofyziky pro zdravotnické profese v budoucnosti. Co bychom měli učit?
MORNSTEIN, Vojtěch, Carmel J. CARUANA, Daniel VLK, Jiřina ŠKORPÍKOVÁ, Lenka FORÝTKOVÁ et. al.Základní údaje
Originální název
Výuka lékařské biofyziky pro zdravotnické profese v budoucnosti. Co bychom měli učit?
Název anglicky
Biomedical physics education for healthcare professionals of the future. What should we teach?
Autoři
MORNSTEIN, Vojtěch (203 Česká republika, garant), Carmel J. CARUANA (470 Malta), Daniel VLK (203 Česká republika), Jiřina ŠKORPÍKOVÁ (203 Česká republika), Lenka FORÝTKOVÁ (203 Česká republika) a Pavel GREC (203 Česká republika)
Vydání
Lékař a technika, Praha, ČLS JEP, 2008, 0301-5491
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
10610 Biophysics
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14110/08:00034566
Organizační jednotka
Lékařská fakulta
Klíčová slova anglicky
SWOT;biophysics;biomedical physics;biomedical engineering;medical device;education;curricula;core competence
Štítky
Změněno: 14. 1. 2009 08:31, MUDr. Pavel Grec, CSc.
V originále
Článek popisuje obsah základní jednotky lékařské biofyziky pro multiprofesní skupiny studentů zdravotnických oborů. Poskytuje strukturovaný rámec pro rozvoj sylabů harmonizovaných v evropském měřítku, který umožňuje lokální variabilitu. Rozsah a úroveň obsahu jsou nastaveny tak, aby byly dostatečné pro profese méně závislé na přístrojové technice a sloužily i jako odrazový můstek pro specifické obsahové bloky pro ty profese, které jsou více přístrojově orientovány. Tato sdílená znalost by měla v oblasti přístrojové techniky umožňovat vzájemné porozumění mezi zdravotnickými profesními skupinami.
Anglicky
This article describes a content inventory for a foundational biomedical device physics study unit for multi-professional healthcare student groups. The inventory provides a framework which is structured enough to guide curriculum development in a harmonized manner on a European scale whilst still allowing for desired national and local variations. The quantity and level of content is designed to be sufficient for the less device-intensive professions whilst also serving as a springboard for subsequent more specialized profession-specific units for those professions which use devices more extensively. This shared knowledge base will facilitate communication regarding medical devices between the various professions practicing within the healthcare system.