J 2008

Výuka lékařské biofyziky pro zdravotnické profese v budoucnosti. Co bychom měli učit?

MORNSTEIN, Vojtěch, Carmel J. CARUANA, Daniel VLK, Jiřina ŠKORPÍKOVÁ, Lenka FORÝTKOVÁ et. al.

Základní údaje

Originální název

Výuka lékařské biofyziky pro zdravotnické profese v budoucnosti. Co bychom měli učit?

Název anglicky

Biomedical physics education for healthcare professionals of the future. What should we teach?

Autoři

MORNSTEIN, Vojtěch (203 Česká republika, garant), Carmel J. CARUANA (470 Malta), Daniel VLK (203 Česká republika), Jiřina ŠKORPÍKOVÁ (203 Česká republika), Lenka FORÝTKOVÁ (203 Česká republika) a Pavel GREC (203 Česká republika)

Vydání

Lékař a technika, Praha, ČLS JEP, 2008, 0301-5491

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

10610 Biophysics

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14110/08:00034566

Organizační jednotka

Lékařská fakulta

Klíčová slova anglicky

SWOT;biophysics;biomedical physics;biomedical engineering;medical device;education;curricula;core competence
Změněno: 14. 1. 2009 08:31, MUDr. Pavel Grec, CSc.

Anotace

V originále

Článek popisuje obsah základní jednotky lékařské biofyziky pro multiprofesní skupiny studentů zdravotnických oborů. Poskytuje strukturovaný rámec pro rozvoj sylabů harmonizovaných v evropském měřítku, který umožňuje lokální variabilitu. Rozsah a úroveň obsahu jsou nastaveny tak, aby byly dostatečné pro profese méně závislé na přístrojové technice a sloužily i jako odrazový můstek pro specifické obsahové bloky pro ty profese, které jsou více přístrojově orientovány. Tato sdílená znalost by měla v oblasti přístrojové techniky umožňovat vzájemné porozumění mezi zdravotnickými profesními skupinami.

Anglicky

This article describes a content inventory for a foundational biomedical device physics study unit for multi-professional healthcare student groups. The inventory provides a framework which is structured enough to guide curriculum development in a harmonized manner on a European scale whilst still allowing for desired national and local variations. The quantity and level of content is designed to be sufficient for the less device-intensive professions whilst also serving as a springboard for subsequent more specialized profession-specific units for those professions which use devices more extensively. This shared knowledge base will facilitate communication regarding medical devices between the various professions practicing within the healthcare system.