2008
Co si mohou školy slibovat od zjišťování/měření klimatu?
MAREŠ, Jan a Stanislav JEŽEKZákladní údaje
Originální název
Co si mohou školy slibovat od zjišťování/měření klimatu?
Název anglicky
What can schools expect from school climate assesment?
Autoři
MAREŠ, Jan (203 Česká republika, garant) a Stanislav JEŽEK (203 Česká republika)
Vydání
Seminář "Pedagog – základ výchovy a vzdělání" pořádaný OŠMS Kraje Vysočina, 2008
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Vyžádané přednášky
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14230/08:00027401
Organizační jednotka
Fakulta sociálních studií
Klíčová slova česky
psychosociální klima školy; metody měření psychosociálního klimatu školy
Klíčová slova anglicky
School; Social Climate; School Climate Assesment
Štítky
Změněno: 15. 6. 2009 14:17, Mgr. et Mgr. Jan Mareš, Ph.D.
V originále
Klima školy či třídy je "chytlavý" termín. Všichni mu intuitivně rozumíme a zdá se nám, že v mnoha ohledech vystihuje ty méně hmatatelné rozdíly, které rozlišují školy, které jsou podle našeho mínění dobré, od těch špatných. Toto intuitivní porozumění ještě dále podporují rozmanité studie, které spojují klima s nejrůznějšími pozitivními i negativními charakteristikami školy. Nakolik je ale rozumné předpokládat, že lze diagnostiku (měření, zjišťování) klimatu na konkrétní škole využít pro vnitřní či vnější evaluaci školy, nebo pro snahy o zlepšování školy? Jaké způsoby zjišťování klimatu jsou vůbec k dispozici a k čemu se mohou hodit? Ve svém příspěvku se pokusíme předložit odpovědi na tyto otázky spolu návrhem / ukázkami konkrétních možných postupů.
Anglicky
School climate in the school (auto)evaluation practice. Measurement, interventions and known issues.
Návaznosti
MSM0021622406, záměr |
|