p 2008

Co si mohou školy slibovat od zjišťování/měření klimatu?

MAREŠ, Jan a Stanislav JEŽEK

Základní údaje

Originální název

Co si mohou školy slibovat od zjišťování/měření klimatu?

Název anglicky

What can schools expect from school climate assesment?

Autoři

MAREŠ, Jan (203 Česká republika, garant) a Stanislav JEŽEK (203 Česká republika)

Vydání

Seminář "Pedagog – základ výchovy a vzdělání" pořádaný OŠMS Kraje Vysočina, 2008

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Vyžádané přednášky

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14230/08:00027401

Organizační jednotka

Fakulta sociálních studií

Klíčová slova česky

psychosociální klima školy; metody měření psychosociálního klimatu školy

Klíčová slova anglicky

School; Social Climate; School Climate Assesment
Změněno: 15. 6. 2009 14:17, Mgr. et Mgr. Jan Mareš, Ph.D.

Anotace

V originále

Klima školy či třídy je "chytlavý" termín. Všichni mu intuitivně rozumíme a zdá se nám, že v mnoha ohledech vystihuje ty méně hmatatelné rozdíly, které rozlišují školy, které jsou podle našeho mínění dobré, od těch špatných. Toto intuitivní porozumění ještě dále podporují rozmanité studie, které spojují klima s nejrůznějšími pozitivními i negativními charakteristikami školy. Nakolik je ale rozumné předpokládat, že lze diagnostiku (měření, zjišťování) klimatu na konkrétní škole využít pro vnitřní či vnější evaluaci školy, nebo pro snahy o zlepšování školy? Jaké způsoby zjišťování klimatu jsou vůbec k dispozici a k čemu se mohou hodit? Ve svém příspěvku se pokusíme předložit odpovědi na tyto otázky spolu návrhem / ukázkami konkrétních možných postupů.

Anglicky

School climate in the school (auto)evaluation practice. Measurement, interventions and known issues.

Návaznosti

MSM0021622406, záměr
Název: Psychologické a sociální charakteristiky dětí, mládeže a rodiny, vývoj osobnosti v době proměn moderní společnosti
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Psychologické a sociální charakteristiky dětí, mládeže a rodiny, vývoj osobnosti v době proměn moderní společnosti