MAREŠ, Jan and Stanislav JEŽEK. Co si mohou školy slibovat od zjišťování/měření klimatu? (What can schools expect from school climate assesment?). In Seminář "Pedagog – základ výchovy a vzdělání" pořádaný OŠMS Kraje Vysočina. 2008.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Co si mohou školy slibovat od zjišťování/měření klimatu?
Name (in English) What can schools expect from school climate assesment?
Authors MAREŠ, Jan (203 Czech Republic, guarantor) and Stanislav JEŽEK (203 Czech Republic).
Edition Seminář "Pedagog – základ výchovy a vzdělání" pořádaný OŠMS Kraje Vysočina, 2008.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Requested lectures
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14230/08:00027401
Organization unit Faculty of Social Studies
Keywords (in Czech) psychosociální klima školy; metody měření psychosociálního klimatu školy
Keywords in English School; Social Climate; School Climate Assesment
Tags school, School Climate Assesment, social climate
Changed by Changed by: Mgr. et Mgr. Jan Mareš, Ph.D., učo 22918. Changed: 15/6/2009 14:17.
Abstract
Klima školy či třídy je "chytlavý" termín. Všichni mu intuitivně rozumíme a zdá se nám, že v mnoha ohledech vystihuje ty méně hmatatelné rozdíly, které rozlišují školy, které jsou podle našeho mínění dobré, od těch špatných. Toto intuitivní porozumění ještě dále podporují rozmanité studie, které spojují klima s nejrůznějšími pozitivními i negativními charakteristikami školy. Nakolik je ale rozumné předpokládat, že lze diagnostiku (měření, zjišťování) klimatu na konkrétní škole využít pro vnitřní či vnější evaluaci školy, nebo pro snahy o zlepšování školy? Jaké způsoby zjišťování klimatu jsou vůbec k dispozici a k čemu se mohou hodit? Ve svém příspěvku se pokusíme předložit odpovědi na tyto otázky spolu návrhem / ukázkami konkrétních možných postupů.
Abstract (in English)
School climate in the school (auto)evaluation practice. Measurement, interventions and known issues.
Links
MSM0021622406, plan (intention)Name: Psychologické a sociální charakteristiky dětí, mládeže a rodiny, vývoj osobnosti v době proměn moderní společnosti
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Psychological and social characteristics of children, youth and families, development of the personality in the time of changes of modern society
PrintDisplayed: 18/5/2024 19:52