2008
Relationship between Project and Realization Form of Curriculum in Physical Education at Primary School
MUŽÍK, VladislavZákladní údaje
Originální název
Relationship between Project and Realization Form of Curriculum in Physical Education at Primary School
Název česky
Vtah mezi projektovou a realizační formou kurikula v tělesné výchově na základní škole
Autoři
Vydání
1. vyd. Brno, Contemporary School Practice and Health Education, od s. 59-75, 16 s. School and Health 21, 2008
Nakladatel
MSD, s. r. o.
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-7392-042-5
Klíčová slova anglicky
curriculum; elementary school; physical education; health education
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 9. 7. 2009 08:57, doc. PaedDr. Vladislav Mužík, CSc.
V originále
The aim of this contribution is to compare the projected curriculum of physical education with practical implementation of physical education in schools. The research method is a questionnaire survey that covers a group of students in the 1st year of secondary school, i.e. the group of fresh graduates from elementary school. The results point to an apparent disharmony between projected (health oriented) and implemented curriculum of physical education. The results also bring topical piece of information about the respondents' relation to exercising activities. Acquired information could be a starting point for the possible curriculum amendment, for the preparation of physical education teachers or for the relevant steps in school practice. The contribution emphasises that physical education in elementary school should be directed at the students' health literacy improvement.
Česky
Cílem kapitoly je porovnat projektované kurikulum tělesné výchovy s praktickou realizací tělesné výchovy na školách. Výzkumnou metodou je dotazníkové šetření provedené na výběrovém souboru studentů 1. ročníku středních škol, tj. na souboru čerstvých absolventů základní školy. Výsledky naznačují, že v tělesné výchově existuje patrný nesoulad mezi projektovaným (zdravotně orientovaným) a realizovaným kurikulem. Stať přináší také aktuální poznatky o vztahu respondentů k pohybu a pohybovým aktivitám. Získané poznatky mohou být východiskem jak pro případnou úpravu kurikula, tak i pro přípravu učitelů tělesné výchovy či pro příslušná opatření ve školské praxi. Kapitola zdůrazňuje, že je třeba tělesnou výchovu na základní škole více zaměřit na zlepšení zdravotní gramotnosti žáků.
Návaznosti
IAA7025403, projekt VaV |
| ||
MSM0021622421, záměr |
|