C 2008

Relationship between Project and Realization Form of Curriculum in Physical Education at Primary School

MUŽÍK, Vladislav

Základní údaje

Originální název

Relationship between Project and Realization Form of Curriculum in Physical Education at Primary School

Název česky

Vtah mezi projektovou a realizační formou kurikula v tělesné výchově na základní škole

Vydání

1. vyd. Brno, Contemporary School Practice and Health Education, od s. 59-75, 16 s. School and Health 21, 2008

Nakladatel

MSD, s. r. o.

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7392-042-5

Klíčová slova anglicky

curriculum; elementary school; physical education; health education

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 9. 7. 2009 08:57, doc. PaedDr. Vladislav Mužík, CSc.

Anotace

V originále

The aim of this contribution is to compare the projected curriculum of physical education with practical implementation of physical education in schools. The research method is a questionnaire survey that covers a group of students in the 1st year of secondary school, i.e. the group of fresh graduates from elementary school. The results point to an apparent disharmony between projected (health oriented) and implemented curriculum of physical education. The results also bring topical piece of information about the respondents' relation to exercising activities. Acquired information could be a starting point for the possible curriculum amendment, for the preparation of physical education teachers or for the relevant steps in school practice. The contribution emphasises that physical education in elementary school should be directed at the students' health literacy improvement.

Česky

Cílem kapitoly je porovnat projektované kurikulum tělesné výchovy s praktickou realizací tělesné výchovy na školách. Výzkumnou metodou je dotazníkové šetření provedené na výběrovém souboru studentů 1. ročníku středních škol, tj. na souboru čerstvých absolventů základní školy. Výsledky naznačují, že v tělesné výchově existuje patrný nesoulad mezi projektovaným (zdravotně orientovaným) a realizovaným kurikulem. Stať přináší také aktuální poznatky o vztahu respondentů k pohybu a pohybovým aktivitám. Získané poznatky mohou být východiskem jak pro případnou úpravu kurikula, tak i pro přípravu učitelů tělesné výchovy či pro příslušná opatření ve školské praxi. Kapitola zdůrazňuje, že je třeba tělesnou výchovu na základní škole více zaměřit na zlepšení zdravotní gramotnosti žáků.

Návaznosti

IAA7025403, projekt VaV
Název: Paradigma zdraví a kvality života: aspekt metodologický, osobnostní a ontogenetický
MSM0021622421, záměr
Název: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Škola a zdraví pro 21. století