MUŽÍKOVÁ, Leona. An Analysis of Health Education Curriculum as a Basis for Creation of School Educational Programmes. In ŘEHULKA,E.et al.:Contemporary Discourse on School and Health Investigation. 1. vyd. Brno: MSD, s. r. o., 2008, s. 29-38. School and Health 21th. ISBN 978-80-7392-041-8.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název An Analysis of Health Education Curriculum as a Basis for Creation of School Educational Programmes
Název česky Analýza kurikula výchovy ke zdraví jako východisko pro tvorbu školních vzdělávacích programů
Autoři MUŽÍKOVÁ, Leona.
Vydání 1. vyd. Brno, ŘEHULKA,E.et al.:Contemporary Discourse on School and Health Investigation, od s. 29-38, 10 s. School and Health 21th. 2008.
Nakladatel MSD, s. r. o.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7392-041-8
Klíčová slova anglicky curriculum; health education; elementary school; school educational program
Štítky curriculum, Elementary school, health education, school educational program
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: doc. PaedDr. Vladislav Mužík, CSc., učo 549. Změněno: 9. 7. 2009 09:20.
Anotace
This contribution comes out from the content analysis of curriculum documents, programs and projects of health support and results of the questionnaire survey covering the group of more than 500 head teachers from the Czech elementary schools. The acquired information allows us to form a model of health education that can be a starting point in creation of school educational programs in the educational field Man and Health of General Educationl Program for elementary education. At the same time, author points out that there are limits and difficulties connected with creation of school educational plans in this field, specifically in the health education field of study. She emphasises a demand of openness of this model with respect to changing terms of realization in pedagogical practise.
Anotace česky
Sdělení vychází z obsahové analýzy kurikulárních dokumentů, programů a projektů podpory zdraví i výsledků dotazníkového šetření provedeného na souboru více než 500 ředitelů českých základních škol. Poznatky dovolují vytvořit model výchovy ke zdraví, který může být východiskem při tvorbě školních vzdělávacích programů ve vzdělávací oblasti Člověk a zdraví dle Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. Autorka současně upozorňuje na limity a úskalí při tvorbě školních vzdělávacích programů v této vzdělávací oblasti, resp. ve vzdělávacím oboru výchova ke zdraví. Zdůrazňuje potřebu otevřenosti modelu s ohledem na proměnlivé realizační podmínky v pedagogické praxi.
Návaznosti
MSM0021622421, záměrNázev: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Škola a zdraví pro 21. století
VytisknoutZobrazeno: 3. 5. 2024 12:29