C 2008

An Analysis of Health Education Curriculum as a Basis for Creation of School Educational Programmes

MUŽÍKOVÁ, Leona

Základní údaje

Originální název

An Analysis of Health Education Curriculum as a Basis for Creation of School Educational Programmes

Název česky

Analýza kurikula výchovy ke zdraví jako východisko pro tvorbu školních vzdělávacích programů

Vydání

1. vyd. Brno, ŘEHULKA,E.et al.:Contemporary Discourse on School and Health Investigation, od s. 29-38, 10 s. School and Health 21th. 2008

Nakladatel

MSD, s. r. o.

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7392-041-8

Klíčová slova anglicky

curriculum; health education; elementary school; school educational program

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 9. 7. 2009 09:20, doc. PaedDr. Vladislav Mužík, CSc.

Anotace

V originále

This contribution comes out from the content analysis of curriculum documents, programs and projects of health support and results of the questionnaire survey covering the group of more than 500 head teachers from the Czech elementary schools. The acquired information allows us to form a model of health education that can be a starting point in creation of school educational programs in the educational field Man and Health of General Educationl Program for elementary education. At the same time, author points out that there are limits and difficulties connected with creation of school educational plans in this field, specifically in the health education field of study. She emphasises a demand of openness of this model with respect to changing terms of realization in pedagogical practise.

Česky

Sdělení vychází z obsahové analýzy kurikulárních dokumentů, programů a projektů podpory zdraví i výsledků dotazníkového šetření provedeného na souboru více než 500 ředitelů českých základních škol. Poznatky dovolují vytvořit model výchovy ke zdraví, který může být východiskem při tvorbě školních vzdělávacích programů ve vzdělávací oblasti Člověk a zdraví dle Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. Autorka současně upozorňuje na limity a úskalí při tvorbě školních vzdělávacích programů v této vzdělávací oblasti, resp. ve vzdělávacím oboru výchova ke zdraví. Zdůrazňuje potřebu otevřenosti modelu s ohledem na proměnlivé realizační podmínky v pedagogické praxi.

Návaznosti

MSM0021622421, záměr
Název: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Škola a zdraví pro 21. století