2007
Vzrušující nákupy bez placení
RAŠTICOVÁ, MartinaZákladní údaje
Originální název
Vzrušující nákupy bez placení
Název česky
Vzrušující nákupy bez placení
Název anglicky
Exciting shopping without paying
Autoři
RAŠTICOVÁ, Martina (203 Česká republika, garant)
Vydání
Psychologie dnes, Praha, Portál, 2007, 1211-5886
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14230/07:00027409
Organizační jednotka
Fakulta sociálních studií
Klíčová slova anglicky
shoplifting; addiction; adolescence; cognitive behavioral therapy
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 14. 1. 2009 22:55, doc. PhDr. Martina Rašticová, Ph.D.
V originále
Předkládaná studie popisuje psychosociální fenomém shoplifting, který se vyskytuje ve všech vyspělých společnostech. V USA si shoplifteři odnášejí každoročně zboží za 10 miliard USD. Odhaduje se, že shoplifter je každý jedenáctý zákazník. V první části článku jsou popsány rozdíly mezi shopliftery a zloději-profesionály. Dále zmiňuje specifika mladých shoplifterů a a základní motivace a nutkání shoplifterů k jejich činům. V závěru jsou zmíněny možnosti terapeutické práce s lidmi trpícími shopliftingem.
Anglicky
Presented study summarizes findings about psychosocial phenomenon of shoplifting. In the USA, shoplifters carry away goods for 10 billion USD each year. It is estimated that shoplifter is each eleventh customer. First part of the paper defines the differences between shoplifters and professional stealers. Then the problematic of young shoplifters and their motivations are noted. At the end, the therapeutic options are discussed.
Návaznosti
MSM0021622406, záměr |
|