J 2007

Vzrušující nákupy bez placení

RAŠTICOVÁ, Martina

Základní údaje

Originální název

Vzrušující nákupy bez placení

Název česky

Vzrušující nákupy bez placení

Název anglicky

Exciting shopping without paying

Autoři

RAŠTICOVÁ, Martina (203 Česká republika, garant)

Vydání

Psychologie dnes, Praha, Portál, 2007, 1211-5886

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50100 5.1 Psychology and cognitive sciences

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14230/07:00027409

Organizační jednotka

Fakulta sociálních studií

Klíčová slova anglicky

shoplifting; addiction; adolescence; cognitive behavioral therapy

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 14. 1. 2009 22:55, doc. PhDr. Martina Rašticová, Ph.D.

Anotace

V originále

Předkládaná studie popisuje psychosociální fenomém shoplifting, který se vyskytuje ve všech vyspělých společnostech. V USA si shoplifteři odnášejí každoročně zboží za 10 miliard USD. Odhaduje se, že shoplifter je každý jedenáctý zákazník. V první části článku jsou popsány rozdíly mezi shopliftery a zloději-profesionály. Dále zmiňuje specifika mladých shoplifterů a a základní motivace a nutkání shoplifterů k jejich činům. V závěru jsou zmíněny možnosti terapeutické práce s lidmi trpícími shopliftingem.

Anglicky

Presented study summarizes findings about psychosocial phenomenon of shoplifting. In the USA, shoplifters carry away goods for 10 billion USD each year. It is estimated that shoplifter is each eleventh customer. First part of the paper defines the differences between shoplifters and professional stealers. Then the problematic of young shoplifters and their motivations are noted. At the end, the therapeutic options are discussed.

Návaznosti

MSM0021622406, záměr
Název: Psychologické a sociální charakteristiky dětí, mládeže a rodiny, vývoj osobnosti v době proměn moderní společnosti
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Psychologické a sociální charakteristiky dětí, mládeže a rodiny, vývoj osobnosti v době proměn moderní společnosti