RAŠTICOVÁ, Martina. Vzrušující nákupy bez placení. Psychologie dnes. Praha: Portál, 2007, roč. 2007, č. 2, s. 20-23. ISSN 1211-5886.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Vzrušující nákupy bez placení
Název česky Vzrušující nákupy bez placení
Název anglicky Exciting shopping without paying
Autoři RAŠTICOVÁ, Martina (203 Česká republika, garant).
Vydání Psychologie dnes, Praha, Portál, 2007, 1211-5886.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14230/07:00027409
Organizační jednotka Fakulta sociálních studií
Klíčová slova anglicky shoplifting; addiction; adolescence; cognitive behavioral therapy
Štítky addiction, adolescence, cognitive behavioral therapy, shoplifting
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: doc. PhDr. Martina Rašticová, Ph.D., učo 9136. Změněno: 14. 1. 2009 22:55.
Anotace
Předkládaná studie popisuje psychosociální fenomém shoplifting, který se vyskytuje ve všech vyspělých společnostech. V USA si shoplifteři odnášejí každoročně zboží za 10 miliard USD. Odhaduje se, že shoplifter je každý jedenáctý zákazník. V první části článku jsou popsány rozdíly mezi shopliftery a zloději-profesionály. Dále zmiňuje specifika mladých shoplifterů a a základní motivace a nutkání shoplifterů k jejich činům. V závěru jsou zmíněny možnosti terapeutické práce s lidmi trpícími shopliftingem.
Anotace anglicky
Presented study summarizes findings about psychosocial phenomenon of shoplifting. In the USA, shoplifters carry away goods for 10 billion USD each year. It is estimated that shoplifter is each eleventh customer. First part of the paper defines the differences between shoplifters and professional stealers. Then the problematic of young shoplifters and their motivations are noted. At the end, the therapeutic options are discussed.
Návaznosti
MSM0021622406, záměrNázev: Psychologické a sociální charakteristiky dětí, mládeže a rodiny, vývoj osobnosti v době proměn moderní společnosti
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Psychologické a sociální charakteristiky dětí, mládeže a rodiny, vývoj osobnosti v době proměn moderní společnosti
VytisknoutZobrazeno: 24. 7. 2024 09:33