KLENKOVÁ, Jiřina. Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností (Education of Pupils with Impaired Communication Ability). 1st ed. Brno: MU, 2008, 327 pp. ISBN 978-80-7315-168-3.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností
Name in Czech Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností
Name (in English) Education of Pupils with Impaired Communication Ability
Authors KLENKOVÁ, Jiřina (203 Czech Republic, guarantor).
Edition 1. vyd. Brno, 327 pp. 2008.
Publisher MU
Other information
Original language Czech
Type of outcome Book on a specialized topic
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/08:00027432
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7315-168-3
Keywords in English Framework Educational Programme for Primary Education; pupil; pupil with disability; communication; communication competences; impaired communication ability; pupil with impaired communication ability; special educational needs.
Tags communication, communication competences, impaired communication ability, pupil, pupil with disability, special educational needs.
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. et Mgr. Vlastimil Sochor, učo 82416. Changed: 24/3/2010 15:51.
Abstract
Monografie Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností představuje jeden z výstupů činnosti výzkumných pracovníků Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity ve druhém roce realizace výzkumného záměru Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání (MSM 0021622443). Monografie je rozdělena do šesti tematických okruhů, které řeší problematiku vytváření komunikačních kompetencí u žáků, u nichž se projevuje narušení komunikačních schopností v období základního vzdělávání.
Abstract (in English)
The book Education of Pupils with Impaired Communication Ability is one of the outcomes of the second year of intensive work of researchers at the Faculty of Education of Masaryk University on the research project Special Needs of Pupils in the Context of the Framework Educational Programme for Basic Education (MSM 0021622443). The presented book is divided to six units, which deal with the issues of communication competence development in students with impaired communication abilities during primary education.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 22/5/2024 07:16