2008
Realizace školní tělesné výchovy pohledem učitelů 1. stupně základní školy
TRÁVNÍČEK, MarekZákladní údaje
Originální název
Realizace školní tělesné výchovy pohledem učitelů 1. stupně základní školy
Název česky
Realizace školní tělesné výchovy pohledem učitelů 1. stupně základní školy
Název anglicky
The carying out of physical education from a primary school teachar´s point of view
Autoři
TRÁVNÍČEK, Marek
The carying out of physical education from a primary school teachar´s point of v.
The carying out of physical education from a primary school teachar´s point of v.
Vydání
Přehled anotací 4. Mezinárodní konference ŠKOLA A ZDRAVÍ 21, 36. Mezinárodní konference pro podproru zdraví a mládeže pořádané v rámci výzkumného záměru MSM0021622421 Škola a zdraví pro 21. století. s. 47, 2008
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Konferenční abstrakt
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-7392-044-9
Klíčová slova anglicky
primary school; physical education; realized curiculum
Příznaky
Mezinárodní význam
Změněno: 15. 1. 2009 16:47, Mgr. Marek Trávníček
V originále
Tělesná výchova je v aktuálních vzdělávacích dokumentech představena jako součást vzdělávání žáků v oblasti podpory zdraví. Je otázkou, zda samotní učitelé tuto deklarovanou koncepci zohledňují při realizaci svého pojetí tělesné výchovy. Šetření tématicky navazuje na výzkum autora z roku 2007, kdy se učitelé vyjadřovali k poslání tělesné výchovy, tedy jejich vnímání úlohy a cílů tělesné výchovy. Nyní jsme se zaměřili na oblast realizovaného kurikula. Sdělení vychází z jednoho zdroje šetření – dotazníku provedeném na dostupném výběrovém souboru učitelů prvního stupně základní školy (N= 519). Závěry referátu poskytnou cenné informace o stavu tělesné výchovy na 1. stupni základní školy zejména po plánované konfrontaci výsledků s paralelním šetřením, kdy respondenty nebyli učitelé, ale žáci
Anglicky
The physical education in current educational documents is introduced as a part of education of students in the field health support. It may be in question if teachers themselves see this conception when carrying out their own conception of physical education. The investigation topically follows up with the author’s research from the year 2007 when teachers themselves commented on perception of function and objectives of physical education. Now we focused on the field of realized curriculum. The message comes from one source of research which is a questionnaire completed with selected primary school teachers (N=519). The conclusions of this report offer valuable information about situation of physical education at primary school, especially in comparison with the results of a parallel research when respondents were not teachers but students.
Návaznosti
MSM0021622421, záměr |
|