TRÁVNÍČEK, Marek. Realizace školní tělesné výchovy pohledem učitelů 1. stupně základní školy (The carying out of physical education from a primary school teachar´s point of view). The carying out of physical education from a primary school teachar´s point of v. In Přehled anotací 4. Mezinárodní konference ŠKOLA A ZDRAVÍ 21, 36. Mezinárodní konference pro podproru zdraví a mládeže pořádané v rámci výzkumného záměru MSM0021622421 Škola a zdraví pro 21. století. s. 47. 2008. ISBN 978-80-7392-044-9.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Realizace školní tělesné výchovy pohledem učitelů 1. stupně základní školy
Name in Czech Realizace školní tělesné výchovy pohledem učitelů 1. stupně základní školy
Name (in English) The carying out of physical education from a primary school teachar´s point of view
Authors TRÁVNÍČEK, Marek.
The carying out of physical education from a primary school teachar´s point of v.
Edition Přehled anotací 4. Mezinárodní konference ŠKOLA A ZDRAVÍ 21, 36. Mezinárodní konference pro podproru zdraví a mládeže pořádané v rámci výzkumného záměru MSM0021622421 Škola a zdraví pro 21. století. s. 47, 2008.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Conference abstract
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7392-044-9
Keywords in English primary school; physical education; realized curiculum
Tags Physical Education, primary school, realized curiculum
Tags International impact
Changed by Changed by: Mgr. Marek Trávníček, učo 48065. Changed: 15/1/2009 16:47.
Abstract
Tělesná výchova je v aktuálních vzdělávacích dokumentech představena jako součást vzdělávání žáků v oblasti podpory zdraví. Je otázkou, zda samotní učitelé tuto deklarovanou koncepci zohledňují při realizaci svého pojetí tělesné výchovy. Šetření tématicky navazuje na výzkum autora z roku 2007, kdy se učitelé vyjadřovali k poslání tělesné výchovy, tedy jejich vnímání úlohy a cílů tělesné výchovy. Nyní jsme se zaměřili na oblast realizovaného kurikula. Sdělení vychází z jednoho zdroje šetření – dotazníku provedeném na dostupném výběrovém souboru učitelů prvního stupně základní školy (N= 519). Závěry referátu poskytnou cenné informace o stavu tělesné výchovy na 1. stupni základní školy zejména po plánované konfrontaci výsledků s paralelním šetřením, kdy respondenty nebyli učitelé, ale žáci
Abstract (in English)
The physical education in current educational documents is introduced as a part of education of students in the field health support. It may be in question if teachers themselves see this conception when carrying out their own conception of physical education. The investigation topically follows up with the author’s research from the year 2007 when teachers themselves commented on perception of function and objectives of physical education. Now we focused on the field of realized curriculum. The message comes from one source of research which is a questionnaire completed with selected primary school teachers (N=519). The conclusions of this report offer valuable information about situation of physical education at primary school, especially in comparison with the results of a parallel research when respondents were not teachers but students.
Links
MSM0021622421, plan (intention)Name: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, School and Health for the 21st Century
PrintDisplayed: 26/4/2024 04:48