D 2008

Reforma české školy v návaznosti na předcházení a řešení problémů v chování dětí

ČECH, Tomáš

Základní údaje

Originální název

Reforma české školy v návaznosti na předcházení a řešení problémů v chování dětí

Název česky

Reforma české školy v návaznosti na předcházení a řešení problémů v chování dětí

Název anglicky

Reform of the Czech schools and intervention to children behaviour problems

Autoři

ČECH, Tomáš (203 Česká republika, garant)

Vydání

Brno, Franiok, P.; Knotová, D. (ed.) Učitel a žák v současné škole, od s. 316-324, 9 s. 2008

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/08:00027442

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-4752-5

Klíčová slova anglicky

School; social school environment; reform of the Czech schools; special needs assitance; social educationalist; Global educational program for elementary schools

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 15. 1. 2009 19:21, doc. PhDr. Mgr. Tomáš Čech, Ph.D.

Anotace

V originále

Příspěvek se zabývá aktuální analýzou situace v českých základních školách v návaznosti na předcházení a řešení problémového chování dětí. Vychází z přístupu a konkrétních poznatků realizace preventivních aktivit, kompetentnosti odborných pracovníků (školního metodika prevence, výchovného poradce ad.) a hledá možný prostor ke zlepšení určitých nedostatků. Zásadním krokem, mj. i ve vztahu k prevenci rizikového chování, se jeví reforma českého školství a zavádění Rámcového vzdělávacího programu do škol. Důležité jsou rovněž prvotní zkušenosti z výuky podle aktuálně vytvořených školních vzdělávacích programů, a to s ohledem na možnou implementaci témat prevence nežádoucího chování dětí prostřednictvím vzdělávacích konkrétních oblastí a průřezových témat.

Anglicky

The article deals with actual problems of helping schools provide special needs assistance to children from socially disadvantaged environments. It contains information about a variety of social disadvantages and outlines employing social educationalist techniques as a solution to such problems in basic schools.

Návaznosti

MSM0021622421, záměr
Název: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Škola a zdraví pro 21. století