2008
Reforma české školy v návaznosti na předcházení a řešení problémů v chování dětí
ČECH, TomášZákladní údaje
Originální název
Reforma české školy v návaznosti na předcházení a řešení problémů v chování dětí
Název česky
Reforma české školy v návaznosti na předcházení a řešení problémů v chování dětí
Název anglicky
Reform of the Czech schools and intervention to children behaviour problems
Autoři
ČECH, Tomáš (203 Česká republika, garant)
Vydání
Brno, Franiok, P.; Knotová, D. (ed.) Učitel a žák v současné škole, od s. 316-324, 9 s. 2008
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/08:00027442
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-4752-5
Klíčová slova anglicky
School; social school environment; reform of the Czech schools; special needs assitance; social educationalist; Global educational program for elementary schools
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 15. 1. 2009 19:21, doc. PhDr. Mgr. Tomáš Čech, Ph.D.
V originále
Příspěvek se zabývá aktuální analýzou situace v českých základních školách v návaznosti na předcházení a řešení problémového chování dětí. Vychází z přístupu a konkrétních poznatků realizace preventivních aktivit, kompetentnosti odborných pracovníků (školního metodika prevence, výchovného poradce ad.) a hledá možný prostor ke zlepšení určitých nedostatků. Zásadním krokem, mj. i ve vztahu k prevenci rizikového chování, se jeví reforma českého školství a zavádění Rámcového vzdělávacího programu do škol. Důležité jsou rovněž prvotní zkušenosti z výuky podle aktuálně vytvořených školních vzdělávacích programů, a to s ohledem na možnou implementaci témat prevence nežádoucího chování dětí prostřednictvím vzdělávacích konkrétních oblastí a průřezových témat.
Anglicky
The article deals with actual problems of helping schools provide special needs assistance to children from socially disadvantaged environments. It contains information about a variety of social disadvantages and outlines employing social educationalist techniques as a solution to such problems in basic schools.
Návaznosti
MSM0021622421, záměr |
|