D 2008

Proces osvojování jazyka u dětí s poruchami autistického spektra.

BAZALOVÁ, Barbora

Základní údaje

Originální název

Proces osvojování jazyka u dětí s poruchami autistického spektra.

Název anglicky

The Process of Language Acquisition in Children with Autism Spectrum Disorder.

Autoři

BAZALOVÁ, Barbora (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. Brno, zdělávání žáků s narušenou komunikační schopností. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, od s. 19 - 29, 143 s. 2008

Nakladatel

Paido

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/08:00027446

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7315-167-6

Klíčová slova anglicky

special educational needs; Framework Educational Programme for Basic Education; inclusive education; integrative education; Autism Spectrum Disorder; language

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 15. 2. 2016 23:04, doc. PhDr. Mgr. Barbora Bazalová, Ph.D.

Anotace

V originále

Tento příspěvek se zaměřuje na osvojování jazyka u dětí s poruchami autistického spektra. V první části je popsána komunikace této specifické skupiny dětí, další část je zaměřena na jejich řeč v některých jazykových rovinách. Dále je popsána metoda intermodálního preferenčního sledování (IPL). Jsou zmíněny výzkumy zahraničních odborníků. V poslední části je popsána regrese osvojeného jazyka u jednotlivých poruch. Jsou uvedeny odkazy na převážně zahraniční literární zdroje.

Anglicky

This article focuses on language acquisition in children with autism spectrum disorder. In its first part, communication of children from this specific group is described. The next part focuses on their speech in some language areas such as pragmatics, syntax, phonology. Intermodal Preferential Looking (IPL) is described. Research completed by some experts from abroad is mentioned. The way that previously acquired language regresses in specific diseases and disorders is described. There are references, mainly from abroad, at the end of this paper.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání