B 2008

Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami II.

BARTOŇOVÁ, Miroslava a Marie VÍTKOVÁ

Základní údaje

Originální název

Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami II.

Název česky

Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami II.

Název anglicky

Education of Pupils with Special educational Needs II.

Autoři

BARTOŇOVÁ, Miroslava (203 Česká republika) a Marie VÍTKOVÁ (203 Česká republika, garant)

Vydání

Brno, 369 s. Edice pedagogické literatury, 2008

Nakladatel

Paido

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/08:00042272

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7315-170-6

Klíčová slova česky

žák se speciálními vzdělávacími potřebami základní škola rámcový vzdělávací program

Klíčová slova anglicky

pupil special educational needs Framework Educational Programme for Basic Education inclusive integrative education inclusive didactics research team

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 7. 9. 2010 12:10, prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.

Anotace

V originále

V odborné knize je prezentován Výzkumný záměr (MSM0021622443) Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání, jehož řešitelem je prof. PhDr. Marie Vítková, CSc. a výzkumné týmy určené k jeho realizaci. Výzkumný záměr (VZ) je koncipován jako výzkum aplikovaný, dlouhodobý a intenzivní. Z metodologického hlediska se jedná o dvě dimenze (strategie)řešení problému, o metodologickou dimenz monografickou a statistickou. V rámci monografické procedury je výzkum řešen jako kvalitativní a výsledkem bude vytvoření epistémé pro empirický výzkum. Vz je koncipován na období let 2007-2013. Předmětem bádání je systematická tvůrčí činnost v oblasti inkluze/integrace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami do základní školy s důrazem na postupnou implementaci RVP ZV. Výstupy jsou prezentovány po etapách ve formě konferencí a publikační činnosti.

Anglicky

The research proposal Special Needs of Pupils in the Context of the Framework Educational Programme for Basic Education (FEP BE) is the applied, long term, and intensive research. Form the methodological point of view, there are two main dimensions (strategies): the monographic one and the statistical one. The research will be carried out as the qualitative research within the momographic procedure, its result will be an episteme for the empirical research. This part of the research will be conducted according to the operationalisation goals of each research area. Proposals adn actions will be determined. This research project is proposed for the yeaars 2007-20013. The study is a systematic creative activity in the areas of inclusion/integration of students with special needs in basic school with the aim to gradually implement FEP BE. The research outcomes will be presented at conferences and in publications.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání