BARTOŇOVÁ, Miroslava and Marie VÍTKOVÁ. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami II. (Education of Pupils with Special educational Needs II.). Brno: Paido, 2008, 369 pp. Edice pedagogické literatury. ISBN 978-80-7315-170-6.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami II.
Name in Czech Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami II.
Name (in English) Education of Pupils with Special educational Needs II.
Authors BARTOŇOVÁ, Miroslava (203 Czech Republic) and Marie VÍTKOVÁ (203 Czech Republic, guarantor).
Edition Brno, 369 pp. Edice pedagogické literatury, 2008.
Publisher Paido
Other information
Original language Czech
Type of outcome Book on a specialized topic
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/08:00042272
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7315-170-6
Keywords (in Czech) žák se speciálními vzdělávacími potřebami základní škola rámcový vzdělávací program
Keywords in English pupil special educational needs Framework Educational Programme for Basic Education inclusive integrative education inclusive didactics research team
Tags Reviewed
Changed by Changed by: prof. PhDr. Marie Vítková, CSc., učo 1615. Changed: 7/9/2010 12:10.
Abstract
V odborné knize je prezentován Výzkumný záměr (MSM0021622443) Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání, jehož řešitelem je prof. PhDr. Marie Vítková, CSc. a výzkumné týmy určené k jeho realizaci. Výzkumný záměr (VZ) je koncipován jako výzkum aplikovaný, dlouhodobý a intenzivní. Z metodologického hlediska se jedná o dvě dimenze (strategie)řešení problému, o metodologickou dimenz monografickou a statistickou. V rámci monografické procedury je výzkum řešen jako kvalitativní a výsledkem bude vytvoření epistémé pro empirický výzkum. Vz je koncipován na období let 2007-2013. Předmětem bádání je systematická tvůrčí činnost v oblasti inkluze/integrace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami do základní školy s důrazem na postupnou implementaci RVP ZV. Výstupy jsou prezentovány po etapách ve formě konferencí a publikační činnosti.
Abstract (in English)
The research proposal Special Needs of Pupils in the Context of the Framework Educational Programme for Basic Education (FEP BE) is the applied, long term, and intensive research. Form the methodological point of view, there are two main dimensions (strategies): the monographic one and the statistical one. The research will be carried out as the qualitative research within the momographic procedure, its result will be an episteme for the empirical research. This part of the research will be conducted according to the operationalisation goals of each research area. Proposals adn actions will be determined. This research project is proposed for the yeaars 2007-20013. The study is a systematic creative activity in the areas of inclusion/integration of students with special needs in basic school with the aim to gradually implement FEP BE. The research outcomes will be presented at conferences and in publications.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 10/5/2024 22:03